• Maxiander

hur drar ni gränsen?

Vi ville också ha jättelitet först men nu är vi runt 50. Jag tycker att båda två måste få bjuda de som de känner att de verkligen vill dela denna dag tillsammans med och då får man nog acceptera det. men en jämn fördelning passar väl bättre? Vi har nog väldigt lika, jag ville bjuda lite fler släktingar vilket gjorde att jag fick dra in lite på vänner plus att nästan alla mina vänner har en respektive och min blivande man har singelvänner. Det gör att ha kan ha fler vänner där men det passar bra för han umgås i större gäng och jag i mindre så jag kunde ändå buda alla mina absolut närmsta och han hela stora kompisgruppen :) Bara ni båda känner att det blir en lösning ni båda trivs med! Omman har litet tycker jag det är bra att båda avgränsar ungefär lika mycket. Så inte släkt och vänner från den sida som inte blivit bjuden känner sig utanför. Ju mer man begränsar ju lättare blir det för förre har rätt att bli stötta medans om man bjudit många så förväntar sig "alla" runt omkring en att bli bjudna :) Sedan ska man alltid bjuda respektive till den man bjuder och även bjuda de som nyligen bjudit en själv till sina bröllop :) Det är ju ett bra tillfälle att reflektera lite över kompiskrtesen och så :) Men man kan ju tycka om många fler än de man har möjlighet att bjuda! Ta en lokal som begränsar antalet så kan ni inte bjua fler än ni tänkt. Vår lokal rymmer bara 50 om det inte ska bli hysteriskt trångt, så fort vi la till någon på gästlistan fick vi ta bort någon annan :) Lycka till!!

www.maxiander.se

Svar på tråden hur drar ni gränsen?