• apan80

Steelgrass?

Hej!

Jag tänkte ha en dekoration på tallriken på bröllopsdukningen.

Hade tänkt mig två "grässtrån" som ligger i kors och mitt i korset sticker jag igenom en ståltrådsgrej så att de sitter ihop. Haha, lite svårt att förklara - jag kan inte sånt här.

Men i alla fall, vad för slags gräs är det? Är steelgrass väldigt smala eller skulle det funka? Finns det någon annan typ av gräs som är lite bredare?

• Svar på tråden Steelgrass?
  • Marängtrollet

Steelgrass är väldigt hårda vassa smala och långa strån om jag inte minns fel..
    Snygga i riktigt höga buketter men hade nog själv inte valt det till just det du ska göra.
    Sen finns det björngräs och texasgräs. Texas är ganska breda ca 1 cm ibland, och jättefina. men kanske Passionsblomman svarar här och kan hjälpa dig? Jag tror hon jobbar som florist nu, det var några år sedan jag slutade som det=)
    Eller smit in i blomsteraffären och titta för de flesta har gräsen hemma.

• passionsblomman

Håller med föregående talare. Kolla hos närmsta florist. Du vet själv vad det är du tänkt göra och vilken bredd du behöver ha på gräsen. Spontant tror jag själv på Texasgräsen. (De finns utöver helgröna, även i en randig variant.)

• apan80

Tack så mycket. Tror också, efter lite eftersökningar, att texasgräs blir det bästa.

Svar på tråden Steelgrass?