• apan80

Svårt att gå i högklackat

Jag är inte alls van att gå med högklackat. Är lite nervös att jag kommer att se dum ut om jag stapplar runt med mina brudskor på bröllopet. Tänk om jag ramlar eller vrickar foten?

Jag kan ju träna på att gå i dem hemma men ska jag ha ett par ombytesskor med mig? Eller ska jag strunta i de högklackade helt och hållet och satsa på ett par lägre?

• Svar på tråden Svårt att gå i högklackat
  • sun moon

Man måste inte ha hög klack En del påstår att man är "finare" med skor med klack men jag anser iaf att det är en myt. Jag är lång och har aldrig lärt mig att gå i klackaskor så för mig blev valet enkelt, ballerinaskor

Men vill man väldigt gärna ha med klack så är mitt tips som alla andra, öva öva.

• apan80

Nej, jag vet, man måste ju inte ha högklackat. Nu blev det så dels för att jag ska ha kort klänning och är väldigt kort själv. Dessutom har jag 35:or och svårt att hitta skor som passar. Och jag tycker att de är fina! Men det blir ju inte snyggt om jag stapplar fram, hehe. Ska träna!

www.brandos.se/perfect/emma-wht/a15299

• sun moon
    apan80 skrev 2010-08-05 13:28:36 följande:
    Nej, jag vet, man måste ju inte ha högklackat. Nu blev det så dels för att jag ska ha kort klänning och är väldigt kort själv. Dessutom har jag 35:or och svårt att hitta skor som passar. Och jag tycker att de är fina! Men det blir ju inte snyggt om jag stapplar fram, hehe. Ska träna!   www.brandos.se/perfect/emma-wht/a15299
    lite slillnad jämfört med mina stora 41or
  • ciacia

apan80 skrev 2010-08-05 13:28:36 följande:
    Nej, jag vet, man måste ju inte ha högklackat. Nu blev det så dels för att jag ska ha kort klänning och är väldigt kort själv. Dessutom har jag 35:or och svårt att hitta skor som passar. Och jag tycker att de är fina! Men det blir ju inte snyggt om jag stapplar fram, hehe. Ska träna!   www.brandos.se/perfect/emma-wht/a15299

Jag blev nyfiken och vilka fina skor! 8 cm läste jag mig till. Liiite för högt för mig tror jag. 5 cm trivs jag bäst i. men skulle också kunna tänka mig att ha med ett par ombytesskor, eller springa omkring i strumplästen från och till för att vila fötterna! men det är förstås det där med att klänningen blir lite för lång då... Nåja, lycka till! =D

• apan80

Tack! Ja, jag gillar dem väldigt mycket men det vore klart bättre om de var ett par cm lägre.

• kullaberg

För det första, snygga skor!

Som alla här redan har skrivit. Träna träna träna. Jag var inte heller van vid klackar så jag tränade. Dels gick jag med mina bröllopsskor hemma, men jag köpte även ett par andra högklackade (som tom hade lite högre klack än dom jag skulle ha på bröllopet) och gick med varje dag på jobb i ca tre veckor innan vigseln. Nu har ju inte alla möjlighet att gå i högklackat på jobb, men har du så är det bra sätt tyckte jag. Ont i fötterna de första dagarna men jag vande mig förvånasvärt snabbt.

Sen fick jag ont i fötterna efter middagen ändå och när vi hade dansat några timmar så tog jag faktiskt av mig skorna och dansade barfota. Kl var runt ett på natten och jag tror inte ens någon märkte att jag gjorde det. Klänningen blev ju för lång men vad gjorde det de sista timmarna... Kul hade jag på dansgolvet iaf!

• 20th century fox
    förlovadflicka skrev 2010-08-05 09:47:54 följande:
    En sak jag har tänkt på (förutom att jag inte vill få alltför ont i fötterna) klackar låter ju när man går! Tänk när man går fram och ska vigas i whatever vigsellokal man ska ha och det låter klick-klack helt i otakt till musiken! hur snyggt blir det liksom?
    inte om du klackar om dem innan hos skomakarn, då låter det inte lika mycket.
  • förlovadflicka

20th century fox skrev 2010-08-05 21:55:59 följande:
    inte om du klackar om dem innan hos skomakarn, då låter det inte lika mycket.

låter dyrt :S

• Kattpoet

Jag hade inga klackar, nja  en stabil och bred 2 cm hög träklack, för mig var det omöjligt och farligt att lalla runt i klackar.

• mattiasFästmö

förlovadflicka skrev 2010-08-06 16:35:54 följande:
      låter dyrt :S

det  kostar inte mer än 100-150kr att klacka om ett par skor hos en skomakare. Jag gör det hela tiden eftersom klackarna slits ner snabbt om man använder skorna mycket och då måste ju klackarna bytas

Svar på tråden Svårt att gå i högklackat