• apan80

Svårt att gå i högklackat

Jag är inte alls van att gå med högklackat. Är lite nervös att jag kommer att se dum ut om jag stapplar runt med mina brudskor på bröllopet. Tänk om jag ramlar eller vrickar foten?

Jag kan ju träna på att gå i dem hemma men ska jag ha ett par ombytesskor med mig? Eller ska jag strunta i de högklackade helt och hållet och satsa på ett par lägre?

• Svar på tråden Svårt att gå i högklackat
  • Klockarbol

Ta med dig ett par ombytesskor allra helst om ni ska ha danspå kvällen, det är inte helt ovanligt att man blir lite ömfotad efter en hel dag i höga klackar

Det bästa tips jag har fått för att 'träna' på att gå i höga klackar är att ta på sig skorna när man dammsuger!
    Dels böjer man naturligt lite på knäna när man dammsuger och dels får man lite hjälp med balansen av dammsugarröret

Lycka till!

• apan80

haha, tack. Jäklar vad rent det kommer bli hemma!

• 23maj2009

haha.. ja det var ju ett bra tips!!

• Vickymb

Träna, träna och träna...men ha inte så hög klack. Man får en bättre hållning med lite klack. Tänk på att bak med axlar, fram med bysten och in med rumpan så du inte liknar en anka...;) Men det finns ju många skor som har tex 3 cm höga...perfekt att starta med =)

• Mymlan16

Jag tog låga för att orka gå i dem hela dagen (och för att inte brudklänningen ska bli för kort, ska ha min mammas). Har bara en liten klack för "finhetens skull"... ;)

• Sebastiána
    Klockarbol skrev 2010-08-05 01:18:05 följande:
    Ta med dig ett par ombytesskor allra helst om ni ska ha danspå kvällen, det är inte helt ovanligt att man blir lite ömfotad efter en hel dag i höga klackar Det bästa tips jag har fått för att 'träna' på att gå i höga klackar är att ta på sig skorna när man dammsuger!Dels böjer man naturligt lite på knäna när man dammsuger och dels får man lite hjälp med balansen av dammsugarröret Lycka till!
    Har funderat på det, men om man har högklackat under vigseln och typ ballerina på festen blir ju klänningen för lång.
  • förlovadflicka

En sak jag har tänkt på (förutom att jag inte vill få alltför ont i fötterna) klackar låter ju när man går! Tänk när man går fram och ska vigas i whatever vigsellokal man ska ha och det låter klick-klack helt i otakt till musiken! hur snyggt blir det liksom?

• mattiasFästmö

träna träna träna! Gå med dom ute och inne, i trappor och nedförsbackar. Finns inget värre än folk som går i klackskor fastän att dom inte kan gå i dom. Och jag skulle nog också tipsa om att kanske ha ett par ombytes skor till kvällen sen, man blir lätt öm och speciellt om man inte är van. Jag kommer nog också ha det av bekvämlighetens skull och då går jag ändå i högklackat nästan dagligen.

• Moemoe

Vet hur det är, jag är inte heller van att gå i klackar. Så för mig kommer det bli lågskor, finns så himla mycket fina lågskor och det finns säkert något som passar din klänning om du som jag inte vill öva in klackar. :)

• Vi2alltid

Man måste väl inte ha hög klack? Jag kan inte heller gå i högklackat, jag valde en kilklack som var lagom hög. Skorna syns ju knappt heller om du har lång klänning :)

Svar på tråden Svårt att gå i högklackat