Oj vad mycket svar det var här !
Var ska jag börja, jag är inte bortskämd, sitter inte på några höga hästar....Vill bara börja med att säga det så ni inte behöver trycka ner mig i skorna mer, tack !
Hmm känner att jag måste förklara lite närmare om dagen då det gäller:
Vi gifter oss borgerligt
Det blir lite mat i en liten lokal, maten kommer kosta max 500-700 kr, lokalen är fixad av min sambos farmor.
Min mamma står för tårtan som kommer kosta ca 500 kr
Som ni ser så är det inget stort bröllpo, jag kommer ha en fin vit sommarklänning, han kostym, när jag läser era inlägg så får ni mig att framstå som jag vet inte vad, inget av det stämmer in på mig alls, inte i närheten !
Grejen är att vi umgås inte så mycket med hans syster, jag känner egentligen inte hans familj alls så jätteväl som han tex känner min, min familj är lättare på nåt vis att umgås med.
Jag kan inte ens minnas att jag har träffat honom innan juni när hans bror tog studenten, vi ses inte så ofta om man säger så.
Sen tycker inte jag hon hade rätt att bjuda in honom utan att fråga oss vad vi vill, han känner inte oss vi känner inte honom, han är inte heller där för våran skull då, som de andra ändå är.
Jag hade lugnt kunnat bjuda in många fler om jag hade velat haft vänner som jag inte umgås med varje vecka osv, men vi valde att bara ta de jag har i stort sett daglig kontakt med och även de släktingar som syskon, mor och far.
Utav alla som kommer så är han den jag har träffat minst, sen när det gäller att vi är oförskämda att inte vilja veta mer om honom osv, det tog hans mor ca 7-8 år innan hon ens ville lära känna mig, så förlåt mig att jag inte vill ha honom med när jag inte ens känner mänskan.
Jag känner att nu är inte bröllopet vårt längre tyvärr, jag känner att jag skulle kunna avboka för det känns i hela magen att det är fel, den känslan kan ni inte ändra på om det är så vi faktist båda känner.
Min sambo säger att han ska säga till sin mor att vi inte tyckte det var ok, hon kunde ha frågat oss först om varför han inte var bjuden osv, visst hon hade fått ett nej tyvärr, för vi känner honom verkligen inte, jag tror inte ens han vet var vi bor eller vad jag ens heter..... SÅ väl känner vi varandra.
Sen när det gäller att de betalar maten, nu handlar inte detta om ngt stort bröllop, det blir lite gratäng, inget fancy alltså, min mor betalatr tårtan men hon anser sig inte ha rätt att bjuda in andra för det.