BeBopz skrev 2010-08-07 23:13:52 följande:
Nahh Grattis ! =)Jag tror inte min sambo kommer våga ta det med henne....Han är lite feg så när det gäller hans mamma tyvärr.Hans mamma och styvfar står för mat på bröllopet.Jag är arg och känner att hela dagen är förstörd faktist, det låter kanske dumt men jag känner mig gråtfärdig faktist, jag är jätteledsen tyvärr....Jag förstår vad du menar ang att det är hennes kille, jag träffade honom för första gången nu i somras, vad jag minns alltså, kan inte påminna mig om att jag har träffat honom tidigare, kanske inget ansikte jag la på minnet innan... Tror de har varit ihop kanske 3 år, kan minnas fel där.Hans syster bor hos sin mamma fortfarande så det är j inte så att de bor ihop eller så.Det som känns mest är att jag känner inte honom, VI har INTE bjudit honom, ingen jag känner att jag vill ha där ens.Jag vill inte ta detta med hans mamma, känner inte henne så väl så jag kan prata med henne på det sättet, det tog ett par år innan vi kunde prata med varandra pga av olika orsaker.Hon tog mig på sängkanten idag nämligen, Hmm är bjuden oxå sa hon bara sådär, jag bara vem hmm, ja hennes kille , jag bara okej ! Det var ingen vi hade tänkt att bjuda själva sa jag bara....kände mig asdum.
Ja hade det vart jag så hade jag blivit lite bridezilla och gått direkt till svärmodern, men sen har jag aldrig haft några problem med att säga vad jag tycker heller, och har en bra relation med min svärmor. Men jag tycker hursomhelst att ni ska säga ifrån, på något sätt visa att detta inte är okej, annars är ju risken att det händer igen. men sen behöver det ju inte vara att skälla ut henne efter noter utan mest påpeka att ni sköter inbjudningarna själva och att han tyvärr inte är bjuden. Tycker även att ni kan prata med systern ifråga. Kom att tänka på när jag fyllde år, och min mamma bjöd in min systers dåvarande pojkvän (hon bor också hemma) med argumentet att han var ju en i familjen precis som min m2b är en i familjen och därför var det ju sjääälvklart att han var bjuden på mitt födelsedagskalas hemma hos mig. Jaha sa jag och hade inte alls tårta och så planerat till en till person. Så domdär föräldrarna verkar tycka att dom kan köra över en.
Lite rävsax att de är med och betalar, men jag tycker ni ska ta upp det, men det behöver inte vara otrevligt eller utskällning eller så. Utan bara påpeka lite i förbifarten mer än ett stort samtal, om du förstår