Gäst som vi inte har bjudit in själva
Omg! Ibland undrar man om brudpar får bete sig hur som helst bara för att det är " deras dag". Det verkar vara helt ok att såra folk till höger och vänster bara inte brudparet blir störda under ens en sekund av deras "perfekta dag".
Om brudgummens syster har ett stadigt förhållande sedan tre år tillbaka är det väl ganska givet att även han skall bli bjuden. Tur att din svärmor tog saken i egna händer, det hade varit ganska grymt att utesluta din svägerskas kille. Det där med att inte bjuda "självklara" gäster är lite av en krigsförklaring..det säger väldigt mycket om vad ni tycker om honom....det är sånt som kan sitta i länge och som kan sabba din sambos förhållande med sin syster...du säger ju att du inte känner honom, ge honom en chans..han kan mycket väl bli din sambos svåger...vore det inte bättre att försöka vara vänner med dom i så fall?
Din svärmor har bjudit en extra person, dom betalar maten....sorry, men jag tycker du låter bortskämd och barnslig. Det hade varit skillnad ifall ni var osams med killen eller ifall han var ett fyllo som ställer till med scener...
Jag förstår att jag nu kommer bli attackerad av bridezillas som tycker att allt är ok att göra folk ledsna och gå över lik för att få den där perfekta dagen. Jag tycker inte det. Mitt eget bröllop var LÅNGT ifrån perfekt (men mitt äktenskap blev desto bättre)...tror många glömmer bort att det finns en dag efter bröllopsdagen också...