• tomlinn

Kan man ha amatörfotograf?

Jag skulle nog säga att det beror på flera saker: vad menar du med "amatör"? Är det som med Framtidens vänner att de är medlemmar i en fotoklubb och har haft fotouppdrag eller är det en kompis som råkar tycka att det är kul att knäppa bilder? Vår fotograf är tekniskt sett amatör eftersom hon inte har en firma och inte tog betalt (och även var gäst) men har fotat flera bröllop och våra foton blev helt underbara!

Min bror och svägerska valde att ha mig, min svägerskas pappa och en svåger som fotografer och även om jag tycker att framförallt pappans foton blev helt magiska ångrar sig min svägerska lite nu och önskar att de hade investerat i en "riktig" fotograf.

Och så beror det förstås på hur viktigt ni känner att det är med fotona. Och är ni ute efter ett fåtal parfoton - klassiska bröllopsfoton - eller vill ni ha "reportagefoton" från hela dagen? 

Iallafall, om vi inte hade haft turen att ha en riktigt duktig amatörbröllopsfotograf i bekantskapskretsen hade jag känt att det var en stor utgift. I efterhand kan jag säga att det hade varit värt pengarna för oss, även om det hade varit många tusen!

Svar på tråden Kan man ha amatörfotograf?