• Kattpoet

Kan man ha amatörfotograf?

Vi hade  brorsan  som tog foton, de var bra men inte underbar.  De vi tog på oss själv var riktigt snygga. 

Både jag och min make är  amatörer fotografer .

• Kattpoet

Tyvärr bor vi i småland och stockholm är för långt bort....

• Kattpoet

Jag känner en proffs  fotograf, jag menar  personen har studio, firma och hela kittet och  allt. Och ingen känsla för  hur man får en vacker bild  , eller takt och ton och jag tar bättre bilder.

En gång var vi på samma ställe och  jag lyckades bättre och jag tog endast 50 och fick 30 bra och hon 250  och fick 26 som var okej...

Så mitt foto blev det officella och hennes glömdes bort.

Så man måste verkligen kolla upp proffsen och prata med  folk som har anlitat dem innan och ta en koll hur bra det är.

För det är ju inte kul om fotografen kommer i illa sittande kläder och sedan bryter kyrkofriden och lite andra saker för då kommer folk att irrettera sig och sen har man en drös foton utan huvud.

Jag har tagit bröllops foton men jag vägrar ta i kyrkan och under akten.

• Kattpoet

Jag må inte vara kristen men jag har så mycke  vett att  vara hel och ren och rätt klädd och kolla upp vad som gäller innan jag knallar in i en kyrka.

När jag på punkkonsert och tar foton klär mig som en punkare och när jag på finmiddag  då klär jag mig för det och inte tvärtom.

Svar på tråden Kan man ha amatörfotograf?