Kan man ha amatörfotograf?
Borde man anlita ett proffs eller duger en amatörfotograf?
Hur har ni gjort?
Vill inte fråga någon av gästerna om att fotografera under vigseln.. Ingen ska bahöva ha ansvaret för bilder.
Borde man anlita ett proffs eller duger en amatörfotograf?
Hur har ni gjort?
Vill inte fråga någon av gästerna om att fotografera under vigseln.. Ingen ska bahöva ha ansvaret för bilder.
Kattpoet du råkar inte bo i sthlms området?
Fler som har anlitat amatörfotograf?
Vart ni nöjda?
tomlinn, tack för svar!
Ja.. Antar att jag inte hade tänkt så mycket på definitonen av "amatörfotograf". Inser nu att det inte behöver vara svart eller vitt, amatör/hobbie eller proffs och att det faktiskt finns duktiga fotografer som inte har fotografi till yrket...
Det kanske är värt att betala för ett proffs så man "vet vad man får".. Tycker dock att det är rätt dyrt att betala så mycket för fotografering endast (innan) under (och efter) vigseln. En fotograf begärde 2400 plus reseersättning för endast mingelfoton under vigseln (alltså inte porträtt) ca 75 min!
Fast det är klart.. Några tusen för en fotograf kanske man får räkna med??
Det är ingen som känner en bra amatörfotograf i stockholm? En frabror, vän, syster eller någon som är duktig på att fotografera men som inte kostar hutlöst mycket?
Ajdå!
Känner mig tvistad, vad ska man välja? En proffsfotograf innebär förmodligen att vi måste dra ner på någonting annat...
Tack för svaren!
Antar att man vill få ut det bästa möjliga för så lite pengar som möjligt, hehe. Amatörfotograf i den bemärkelsen som du beskriver MKF är förmodligen ingenting att satsa på.. Man vill ju trots allt ha fina bilder som man känner sig nöjd med!
Antar att mina förhoppningar om att hitta en riktigt bra fotograf för 0 kr inte kommer att besannas.
Skämt å sido, det är väl ärligt talat bara att hosta upp dem extra tusenlapparna för en "riktig" fotograf med erfarenheter och ett bra portfolio :)
Hahaha... linani, jag håller med dig! ;D
Så sant. Förväntningarna blir väl högre i takt med priset men det gäller att hålla sig på jorden!
Får man bilderna på posten eller ska man åka och hämta dem sen?
Egentligen är det väl inte bara en fråga om pengar utan även om tid! Vi gifter oss den 18 september varpå många "proffsfotografer" redan är bokade. Hade inte en tanke på att ha en fotograf till en början då vigseln endast skulle bli intim med en middag för dem närmsta efteråt...
Så vad är ett rimligt pris för en proffsfotograf? Som du beskriver det MKF förstår jag att fotografer måste ta betalt eftersom att det är deras yrke.
Tror faktiskt att jag vill satsa på det här med bra bilder.. Vad jag förstår är det många som tycker att det är viktigt och ärligt talat vill jag inte ångra mig efteråt ;D
Ja precis,jag menar en professionell fotograf med erfarenheter och verktyg för ett skickligt arbete. Men det är alltså skillnad i pris på en hobbyfotograf och en yrkesmässig fotograf? Vart hittar man då en hobbyfotograf? :)
Vigseln äger rum i stockholm så det kan bli problem med att hitta en fotograf på så kort tid.. Tänkte bara ha fotografering när gästerna kommer till kyrkan, under vigseln och tills gästerna tar sig ifrån kyrkan.. Ett jobb gjort på en timme och en kvart :) Antar att jag vill ha rätt till alla bilder.. De behöver inte vara tryckta utan bara på cd-skiva eller så.
Porträttfoto är absolut fint! Men jag vill ha bilder så att man kan få ett intryck av omgivningen och gästerna.
Ordet rimligt är väl subjektivt.. Min fråga borde varit vad folk rent generellt villiga att betala för en bröllopsfotograf?!
Det är inte många som kan se kvalitetskillnad på en äkta väska eller ej men ska det vara så ska det! ;)