• gunge

Vur gör ni med bordsplaceringen när förälder har ny partner ?

NI som har skilda föräldrar där någon av dom e omgift ? Sitter den nya partnen på honnörsbordet eller inte ??

Min M2B papp gifte om sig när min m2b va i vuxen ålder, han har alltså inte växt upp med henne vilket för mig gör en ganska stor skillnad.

E nån vett & etikett bok läste jag att "nya" partners" skulle sita långt ifrån honnörsbordet men vi har satt henne så nära de går, så hon sitter precis på kanten men ändå är min svärfar väldigt sur och ska promt ha henne på honnörsbordet.

Hur gör ni ?

• Svar på tråden Vur gör ni med bordsplaceringen när förälder har ny partner ?
  • gunge

Vi kommer gifa oss borgerligt så hur man ska sitta i kyrkan har jag ingen aning om =S

Nu är de ju bara imn svärfar som e omgift och min svärmor är singel, alla trivs jätte bra ihop och mina svärföräldrar e väldigt bra vänner och allt e jätte smidigt. Så de är ju inte därför han vill ha henne på bordet utan de är mer en prestige grejj tror jag.. Han e gift me hene och så ska hon sitta där, typ.. Men för mig känns de väldigt fel och jag har sagt till min M2B att han får bestämma lite eftersom de är hans pappa och "styvmamma" ( även om de ordet aldrig används om henne )

Min m2b är "styvpappa" till min son så jag tänker hur jags kulle vilja ha de på hans bröllop, men de käns nite riktigt som samma grej, han har ju levt med honom sen han va bebis och är mer pappa till honom än hans riktiga pappa. Så de känns lite mer OK att sätta en sån styvföäder vid honnörsbordet, eller tänker jag orättvist då?

• gunge

Men herre gud va jag skriver slarvigt.. Skyller på bröllops-stress :P

Svar på tråden Vur gör ni med bordsplaceringen när förälder har ny partner ?