Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

Vur gör ni med bordsplaceringen när förälder har ny partner ?

vi kommer inte sätta min pappas fästmö vid honnörsbordet, av den enkla anledningen att även om jag tycker om henne väldigt mycket så har jag ju varken vuxit upp med henne eller hon vart någon stor del av mitt liv Så hon får sitta nära, men inte på honnörsbordet. Min m2b's styvpappa kommer dock sitta på fadersplatsen, därför att han vuxit upp med honom som pappa och för att han vart mer förälder än vad hans mamma har vart flertalet gånger. Så vi kommer ha 4 förädrar vid honnörsbordet, min mamma och pappa, min m2b's mamma och styvpappa, och min pappas fästmö och min m2b's pappa (om han nu kommer) får snällt sitta bland dom andra

• mattiasFästmö

gunge skrev 2010-08-12 13:19:42 följande:
    Min m2b är "styvpappa" till min son så jag tänker hur jags kulle vilja ha de på hans bröllop, men de käns nite riktigt som samma grej, han har ju levt med honom sen han va bebis och är mer pappa till honom än hans riktiga pappa. Så de känns lite mer OK att sätta en sån styvföäder vid honnörsbordet, eller tänker jag orättvist då?  

Nej det tycker jag inte. Vi kommer ha min m2b's styvpappa vid honnörsbordet, för att han, precis som din kille, har vart som en pappa för honom under uppväxten. Han har haft liten eller periodvis ingen kontakt med sin biologiska pappa och därför var det självklart att vi sätter styvpappan på pappans plats. Men min pappas fästmö kommer inte sitta vid honnörsbordet. Så du tänker absolut inte orättvist för vi tänker likadant

Svar på tråden Vur gör ni med bordsplaceringen när förälder har ny partner ?