Hur formulerar man "bidrag"?
fast jag gillar verkligen inte den grejen att få ett inbjudningskort med ett kontonummer på. Den går bort för mig, då tar jag hellre omvägen förbi banken med sedalr. Vi ska önska oss bidrag till resan, men har valt att boka resan och flyget och hotellet och istället preciserat exakta saker på resmålet som vi vill göra, samt vad de kostar och lägga dem typ med bild på en önskelista på vår bröllopshemsida. Då får de som vill ge present välja, men resultatet blir pengar och verkliga saker. Vår toastmaster får sköta listan.
vi räknar exempelvis upp att vi önskar äta frukost, middagar, dricka bubbel, gå på restaurang, hyra bergsguide, etc.
Alal tycker att det är tråkigt att ge pengar , så är det bara, så vi hoppas att genom att göra det lite roligare att ge pengar kommer vi få det vi vill ha.
vi är med i ett stort kompisgäng där de som gifte sig önskade pengar. Alla sa att det var trist, jag försökte slåss för att de ändå skulel få pengar av oss men gänget köpte en espressomaskin istället. Den verkade uppskattas, men det är ju just det man kanske vill undvika... att få grejer man inte önskat sig.
Alal gör helt sjävklart som de vill, men ska jag ge pengar vill jag att det ska vara roligare att ge dem än att gå in på min internetbank! dessutom kan det vara känsligt och folk vill inte alltid visa exakta beloppet de ger.