• MKF

Mat till fotografen???

Fotograf och andra behöver som sagt absolut inte sitta till bords. Ofta önskar man inte det eftersom man behöver en paus, som någon sade tidigare. Fotograf och andra behöver inte heller äta samma mat som er. Köket kan ofta ordna något enklare om man ber dem.

Visst kan fotografen ta med lunchlåda, men räkna då med att fotografen försvinner iväg en längre stund. Köket har fullt upp och det kan ta tid innan fotografen kan komma åt en microvågsugn. Sedan ska den självklart hämtas från bil etc med.

• MKF

Jag vet inte hur bandet gör, men jag som fotograf tar upp frågan i förväg med brudparet. Oftast har brudparet tänkt på det själva dock.

• MKF

De anställda äter gladeligen något enklare än bröllopsmenyn. Duger fint med "vanlig" mat :)

• MKF

Du behöver inte vara orolig Pokaloo, jag tror inte DJn eller fotografen önskar att sitta med er eller äta en komplicerad bröllopsmeny. Låt dem sitta avsides och be köket ordna med någon enklare mat. Tycker ni det kostar för mycket är det ju bara att ta upp det med fotograf/DJ och be dem dra av 75kr eller vad nu pyttipanna-liknande mat kostar.

• MKF
    lunagarden skrev 2010-08-15 11:51:27 följande:
    Jag resonerar så här - om inte min fotograf eller mitt band är mätta och har det bra på alla sätt så gör de ett sämre jobb, så självklart ska jag göra allt jag kan för att underlätta deras jobb. Jag vill ju att de ska prestera sitt bästa!Därför ska jag självklart i förväg fråga dem hur de vill ha det!
    Det är helt rätt att ta upp frågan i förväg, om inte ni gör det så borde fotografen/bandet/etc göra det själva. Brudparet är på inget minsta sätt "skyldiga" att rodna med mat - inte ens enligt tradition. Det är bra att ta upp frågan i förväg, men den fotograf etc som inte tar upp det får ju skylla sig själv med.

Tänk på att om ni anlitar en amatörfotograf som inte fotat bröllop tidigare (se annan aktuell tråd), så kanske inte personen tänker på sådana saker.

Svar på tråden Mat till fotografen???