Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

blommor säsong?

Nu blir jag lite fundersam när jag läser här på BT om säsonger på blommor, jag är totalt iontresserad av blommor och har räknat med att alla blommor finns hela tiden, typ som det alltid finns gurka på affären även om det inte är säsong i Sverige. Men då har jag fel alltså? Och isåfall hur vet man vilka blommor som är i säsong? Finns det någon sida eller förtecking eller liknande? Nu kanske jag låter superdum men jag har verkligen ingen aning och börjar bli lite orolig ^^

blir Fru den 23 Oktober -10
  • Svar på tråden blommor säsong?
  • mattiasFästmö

Okej, åh, jag var helt inställd på att allt fanns. Fast så är det ju såklart, dom kanske inte säljer många påskliljor runt advent :P Men då får jag ta det med floristen sen då när det blir aktuellt. Hoppas att 'mina' blommor som jag tänkt mig finns då

• mattiasFästmö

passionsblomman skrev 2010-08-13 17:17:16 följande:
      Vad är det du tänkt dig då? Jag kanske kan hjälpa till lite i förväg...

Det jag tänkt mig är brudslöja med murgröna, och några vita eller röda rosor i det. Kanske lägga till något mer om det inte blir snyggt ihop, men det är det jag tänkt som grund iallafall!

• mattiasFästmö

passionsblomman skrev 2010-08-13 17:52:09 följande:
    Åh, då behöver du inte oroa dig ett dugg! De blommorna hör alla till dem som finns året om.

Åh vad skönt!

Svar på tråden blommor säsong?