Inlägg från: Vi2alltid |Visa alla inlägg
  • Vi2alltid

gå upp i vikt till bröllopet?

Jag hade också detta problem förr när jag var yngre. Jag brukade läsa bantningstipsen och sedan tänka tvärtom :)

Nämen skämt åsido några grejer jag tänkte på var:

Tex äta stora måltider mer sällan (inte lite och ofta)
    Inte vara rädd att äta lite fetare mat
    Träna med att lyfta vikter kan ge mer vikt, promenader är bra för den som vill gå ner, löpning är bättre för den som vill gå upp.

Det där med lightprodukter är lite lurigt, det är faktiskt så att det är MER socker i många lightprodukter vilket kan ge ökad vikt!

• Vi2alltid

Klockarbol skrev 2010-08-17 02:37:39 följande:
    "Vad smal du är, är du sjuk?"
    Mmm... det värsta jag var med om var när min skolsköterska på högstadiet sa att jag hade anorexia...
  • Vi2alltid

Niini skrev 2010-08-17 12:28:48 följande:
    Man ska vara försiktig med att påpeka utseendet när ungdomar är i den åldern! Jag o min bästis som också var en pinne fick när vi gick i sjuan höra av huslig ekonomi läraren (vad det nu sen heter i Sverige när man lär sig laga mat..) att vi borde ju bara döda när vi lärde oss räkna ut BMI och vi hade lite över 15..

Ja det är en känslig ålder. Plus att en skolsköterska borde väl veta att anorexi är en sjukdom! Det har ju inte med vikten i sig att göra. Det finns tjocka människor som liter av anorexia, bara att det inte har gått så långt än..
    Och ser man på ett barns "kurva" att det altid har vägt i underkant så beror ju det sällan på anorexia!

Svar på tråden gå upp i vikt till bröllopet?