• mattiasFästmö

gå upp i vikt till bröllopet?

Man läser ju hela tiden härinne om att folk vill gå ner i vikt till bröllopet. Så jag tänkte att jag skulle höra om det finns någon mer än mig som vill gå upp i vikt till bröllopet?

Jag vill gå upp iallafall sex kilo till bröllopet, väger just nu 49, och är 167 lång. Har alltid haft väldigt lätt för att gå ner i vikt, men upp i vikt är betydligt svårare. Jag kämpar mig upp några kilon, men sen räcker det att jag äter lite dåligt någon dag eller att det är något annat så är jag tillbaks på ruta ett

Finns det fler?

blir Fru den 23 Oktober -10
  • Svar på tråden gå upp i vikt till bröllopet?
  • Niini

Åååh, tänk att det finns fler! Ja har inget behov att jag MÅSTE upp i vikt men inte skulle jag tacka nej till nåt kilo ;) Min klänning är dessutom en halv storlek för stor så att jag skulle lägga på ig några kilo skulle inte göra nån skillnad. Är 163 cm o väger kring 47 kg. Vägde för 6 mån sen ~45, sen började jag med helmjölk till allt så tips hade man två kilo till :)

Har otroligt svårt annars att gå upp, kan vräka i mig vad som helst o det sysn ingenstans! Många tycker an e en lyckans ost men hur kul är det då att inga kläder sitter bra?

• mattiasFästmö

Åh, vad glad jag blev! var lite rädd att det skulle bli en tråd som ingen svarade på ^^ Okej, hel mjölk är ett bra tips! Vad drack du innan? Vi har mellanmjölk hemma, men jag kanske också får nåt kilo iallafall om jag byter?

Ja jag också! Och man får höra att man har sån tur och ska vara så nöjd. Jag hade en kompis som nästan var sur på mig för att jag kunde vräka i mig godis och glass och pizza och ändå inte rubbas i vikt, medans hon gick upp på en gång. Men det är ju inte så roligt när man känner att man vill gå upp i vikt! Visst är det fint att vara smal, men jag känner mig pinnsmal och är lite trött på att vartenda ben syns nästan, och att folk utgår från att man har en ätstörning! Och precis som du skriver, att kläderna ska sitta bättre!

• Nordiskbrud

Jag var i samma sitts   (52 kg till 176 cm) och gav mig den på att gå upp till bröllopet och lyckades ta mig upp några kilo.
    Gjorde så att jag började äta ordentlig lunch varje dag och till den sallad med en hel del olivolja på, bytte till bregott, drack mer mjölk och åt flapjacks till mellanmål (tror att det blev 2 st per dag och dessutom drack jag ganomax lite då och då) . Även ordentlig middag med sallad och olivolja. Det handlar ju bara om att öka energiintaget och energybars/proteindrycker gör faktiskt undervek där.

Lycka till! (från mig som också är en smalis)

• mattiasFästmö

Vad är flapjacks? Åh, jag har inte ens tänkt tanken att man kan äta sånt utan att träna. Jag tänker på såna typ nutrilett bars? Jag har alltid tyckt att dom ser så goda ut, om man äter en sån som lite mellanmål, så måste ju det hjälpa till? Inte istället för mat som dom är gjorda, utan mer för att dom är goda (om dom nu är det)? Jag ska byta smör också, äter lätta nu av den enkla anledningen att jag gillar smaken, men jag får se till att byta! hur mycket lyckades du ta dig upp?

• Miu

Jag är också en pinne. Väger knappt 41kg till mina 165cm. Jag har gått ner efter mina 2 barn. Säkert för amningen. Det enda sättet jag kan gå upp i vikt på är om jag dricker proteindrinkar. Så det ska jag börja göra snart tänkte jag. Jag mår bra i kroppen när jag väger 47kg. När jag ligger under det får jag hormonproblem och är trött och yr. Men det är ju sjukt svårt att gå upp i vikt. Jag får kramper i magen om jag äter för mycket. Alla säger att det är ju bara att äta mer...A, visst. Om jag vill ligga i sängen 2 timmar för magont.

Men det är vanlig gainer som folk dricker när dom tränar för att bygga muskler. Dricker man det utan att träna så får man fett. Låter illa. Men för oss smalisar så behövs det ju lite mer fett.

• Nordiskbrud

Flapjacks är typ muslibars med olika smaker (absolut inte nutrilett!) som innehåller rejält med energi (drygt 500 kalorier per bar). I "mina" matbutiker brukar man finna dem vid flingor och musli, eller i godishyllan.
    Jag höll mig långt bort ifrån alla bars och drycker  som finns på hyllan för viktminskning (typ nutrilett) eftersom de även mättar på ett annat sätt, vilket man ju inte vill om man ska gå upp. Och det är väl det tips jag vill ge, att man söker sig till de produkter som är just energirika men som inte marknadsförs som viktminskning.

Fast det kan ju vara att jag bara allmänt håller mig borta från sånt också, men köp hellre annat än det som är ämnat för viktminskning. Ganomax är ju bl.a ett (protein)tillskott för träning och inte måltidsersättning vid viktminskning.

http://www.whitewellsltd.co.uk/images/Flapjacks%20in%20pack%20use.JPG

• mattiasFästmö

Nordiskbrud skrev 2010-08-16 14:17:08 följande:
    Flapjacks är typ muslibars med olika smaker (absolut inte nutrilett!) som innehåller rejält med energi (drygt 500 kalorier per bar). I "mina" matbutiker brukar man finna dem vid flingor och musli, eller i godishyllan.Jag höll mig långt bort ifrån alla bars och drycker  som finns på hyllan för viktminskning (typ nutrilett) eftersom de även mättar på ett annat sätt, vilket man ju inte vill om man ska gå upp. Och det är väl det tips jag vill ge, att man söker sig till de produkter som är just energirika men som inte marknadsförs som viktminskning.Fast det kan ju vara att jag bara allmänt håller mig borta från sånt också, men köp hellre annat än det som är ämnat för viktminskning. Ganomax är ju bl.a ett (protein)tillskott för träning och inte måltidsersättning vid viktminskning.www.whitewellsltd.co.uk/images/Flapjacks%20in...

Aha okej, ja det är ju sant! Man är ju inte ute efter att bli mätt, utan snarare tvärtom. Oj domdär har jag aldrig sett förut, men ska hålla utkik efter dom!

• Nordiskbrud

Gör det! De är jättegoda och jag skulle kanske snarare skriva att de är som lite tjockare havrekakor kom jag på

• Miu

Ja, dom såg jätte goda ut. Det ska jag kolla efter i affären idag

• Motorbruttan

Här är en till som vill gå upp några kilon. Kul att man hittar fler än en själv som vill gå upp och inte ner. över allt hittar man program för viktnergång men aldrig för vikt uppgång

jag väger 49kg och är 156 lång, iof min idealvikt. Kan inte träna just nu då jag är skadad i mitt knä. Även om jag äter mkt och titt som tätt onyttigt så rör inte vågen på sig vägde mig för 3 veckor sedan vägde samma som idag. ska försöka att bygga lite muskler, muskler väger ju mer än fett  

Svar på tråden gå upp i vikt till bröllopet?