Skumboll skrev 2010-08-16 17:10:18 följande:
Det är inte ofta man hör eller ser tjejer som önskar gå upp i vikt. Jag hade samma problem och kände mig ofta ensam om det, jag kunde äta hur mycket som helst och vad som helst och inte syntes det någonstans. Jag var en vandrande pinne. Inte heller fanns det någon direkt hjälp, läkare, dietister osv hade aldrig något vettigt att komma med (det var verkligen ett problem för mig och jag ville ha hjälp) och de tyckte väl mer eller mindre att det bara var att äta. Min lösning på problemet blev att skaffa barn. Haha, nä, inte riktigt. Jag trodde jag skulle förtvina under graviditeten och för att inte prata om amningen. När jag åkte från BB låg jag flera kilo under startvikt. Men så slutade jag amma och vips var hela min ämnesomsättning förändrad. Från att inte gå upp ett gram gick jag upp kilo efter kilo, nu ligger jag en bit över idealvikt. Många skulle nog säga att jag borde gå ner ett kilo eller två men är så nöjd med mig själv och det är fantastiskt att ha lite att ta av. Låter säkert helt sjukt. Och vad vill jag säga med det. Ingen aning egentligen.... men det finns hopp!
Nej precis! Och det känns som om när man pratar om det blir folk nästan irriterade och tycker att man mest är bortskämd ^^ att man ska vara nöjd när man är smal för att det finns så många som önskar att de vore det typ

haha jo men det är nog så, min mamma sa att jag ska vara försiktig med vad jag önskar mig, för hon trodde att när jag kommer över 30 så kommer jag få helt annan ämnesomsättning och då kommer jag ÖNSKA att jag var smal ^^ Men jag skulle fortfarande vilja gå upp några kilo nu, för att få bort ätstörningsutseendet