• Soldemor

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Tack för tipset, Hvidis! Skall kolla upp dem, det är ju bara typ fem minuters gångavstånd!

Tack, Pantzerpappan för de fina bilderna på lilla sockertrollet, hon är fin och ser stark ut!

Idag blir det lite begravning här, och efter mnnesstunden insamling för Världens Barn. I morgon bär det av till Hässleholm och utställning.

Är det någon här som mot förmodan läser tidningen Skogisen, så titta på titelkattsidan längst bak. Min Nisse finns med där nu!

• Soldemor

Det finns en bok för barn som alla småbarnsföräldrar jag känner tycker är fantastisk, den heter den silvriga barnkammarboken. Skall vara underbar! 

• Soldemor

Färsk svamp, stora skivor tomater stället för ketchup, stora kycklingbitar och MASSOR med ananas.

• Soldemor

ingenjörsbruden skrev 2010-10-08 11:08:12 följande:
      Ketschup kan man väl INTE ha på pizza! Finns det de som har det??? Urk!MmmmFärsk svamp ska vi ha def! O just ja...ananas...det är ju så gott...men blir så himla varmt....nåja...gottigott!Tänkte ha:Hemmagjord tomatsås med vitlök, lök o oregano/basilika. SkinkstrimlorMozzarellaKörsbärstomater i skivorFärsk svampOliver och/eller ananas beroende på vad töserna gillar......

Hur dags är det då lämpligt att kvista över för att hämta en pizzabit el två?

• Soldemor

Villemoa skrev 2010-10-08 14:15:28 följande:
      Samarin är det äckligaste jag vet men jag äter Novalucid. Hjälper so so.

Samarin i ett glas saft hjälper upp det hela!

• Soldemor

Ninnnis skrev 2010-10-08 14:40:47 följande:
    Nu har jag tryckt i mig danska wienerbröd på fredagsfikat. *burp*Snart ska jag åka hem och ta HELG!Förresten så skorrar jag...

*också medlem i den klubben*

• Soldemor

Norrskensflamman skrev 2010-10-08 14:43:42 följande:
    Misstänkte det! Jag har inte jättestora problem med det, är van vid Helsingborgsskånska (mina släktingar bor i Kvidinge mellan Åstorp och Klippan) och har varit där ofta. Men Ystad, Malmö kan bli lite svårt ibland, men då frågar jag bara igen

Är från Helsingborg!

• Soldemor

Här kommer ett ego-inlägg som borde varit omringat av jättearga röda smileysar, för igår var jag så arg så det måste ha rykt ur mina öron!
    När vi checkat in på utställningen och jag hämtat katalogen, såg jag att loppan var ensam i sin klass, m a o nästan säkert att hon skulle ta sin titel - dvs om hon hade haft vilken som helst av de andra domarna än den hon hade. En dam som var konstant sur, som inte lyfte, klämde el kände på henne, som alla andra domare brukar göra. Hon nöp lite i svansspetsen och kunde av det avgöra att pälsen var tunn och saknade underull. Dessutom tyckte hon inte om hennes huvud och så var hon ju så liten, och hon var "stiff" och i dålig kondition. Hallå! Så mycket kan en liten katt som är frisk inte förändras på två veckor! Att hon är liten har de andra domarna också konstaterat, men inte mer än det. Så hon fick ingen titel. Visst, domaren dömer och det kan jag köpa. Men inte att sju andra domare skulle ha så fel och hon här rätt. Fast tydligen är hon sådan, tar inte i katterna och tycker mycket annorlunda. Blää iaf!
    Solde var social och umgicks gärna med förbipasserande, blev tvåa eftersom hennes konkurrent som är 15,5 år var där. Hon vinner bara för att hon är så gammal och välskött. Men vänta, Soldans tid kommer!

Färdig egoat. Nu väntar dopsamtal och sedan lite gospelmässa.

Pussar och kramar tilla alla, fast kanske främst till lilla Ståltjejen Elise!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans