Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Har vattnet gått så brukar man vilja ha ut barnet inom 48 h pga infektionsrisken.....så tyvärr så kommer nog Jullis snart......

*tänker massor med positiva tankar o skickar massor av positiv energi med expressfart till Panzer o Heloise*

• ingenjörsbruden

ingenjörsbruden skrev 2010-10-04 13:22:47 följande:
    Har vattnet gått så brukar man vilja ha ut barnet inom 48 h pga infektionsrisken.....så tyvärr så kommer nog Jullis snart......*tänker massor med positiva tankar o skickar massor av positiv energi med expressfart till Panzer o Heloise*

Det där lät ju inte riktigt som jag tänkt.....Jullis ÄR välkommen. Men hon är lite hiiiedd!

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-04 13:35:19 följande:
    Ninnis! Där är du ju! Hur är läget med dig? Hur har ni haft det?

Ja hur var semestern? Fint väder o god mat?

Massa kramar till allihopa!

• ingenjörsbruden

Känner mig lite som en alien nu när jag skriver änteligen...men jag har försökt att läsa allt......men mkt energi har gått till syrran...o det lilla som varit kvar har gått till Bella...

har pratat med syrran flera gånger per dag o inga snabbissamtal heller.....nu i helgen så var stolpskottet o hämtade/flyttade sina grejor....det gick helt ok till.....men han var jävligt spak....o svarade knappt på tilltal....inte för att jag pratade med honom....men ändå....
    Men i söndags när han lämnade tillbaka husvagnen så började han bjäbba....o då fick han höra ett o annat från mig......idioten har ju inte fattat vad han gjort o att det INTE är hans HEM längre....visst han äger halva huset men han BOR inte där....
    Syrran mådde väldigt mkt skit av att ha honom i närheten....o stolpskottet fattar inte att hon inte tål att han går/står nära...typ inom en armlängds avstånd.....ni vet....så nära som man kan gå inpå sin älskling för att betrakta ngt.....syrran backade hela tiden men hon var rätt tuff ändå men tålde inte hans närhet....

Hjälpte syrran att montera fåtölj o sängstomme, möblerade om o hängde upp nya gardiner, flyttade bokhyllor. Blev ett helt nytt hem med MKT bättre energi.

Banken har godkänt henne nu så allt är väl på topp får vi väl säga! Hon har nästan målat om hela huset osså...snacka om terapi o totalförvandling!

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-10-04 14:03:39 följande:
    Ingis-skönt att din systers man äntligen har flyttat så att hon kan starta om lite på nytt och få tillbaka sitt liv!Förstår att det tar energi även från er att vara engagerade och på helspänn när det är något men familjen är allt man har!

Japp!

Hur är det själva med hus o allt? Har ni kommit i ordning o så? Inga fler renoveringar som måste göras pronto?

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-04 14:04:22 följande:
    Ingis, HEJJA syrran! Och styrkekramar till dig också!

Bockar o niger!

Styrke kramar till dig osså, blommis!

• ingenjörsbruden

Asch...jag får ändå inget gjort på jobbet nu...är alldeles för orolig för Heloise o Jullis o Panzer
    ....får ta o "läsa en text" o skriva lite med er istället=mkt trevligare prioritering o MKT roligare

• ingenjörsbruden

Hemma är det som vanligt....maken fattar nada....o jag börjar bli trött på att inte bli förstådd......o när ska det börjas kompromissas? Baaahh....är sur.....så jag ska kolla upp familjerådgivning för jag tror det gör gott att ha en tredje opartisk person som kan hjälpa oss lyssna/förstå varandra bättre....så nu gnäller jag inte mer över det.....

Har köpt en ny vinterjacka!

O så har jag köpt kanelbullar till jobbet....för det tyckte jag vi är värda!

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-10-04 14:12:28 följande:
    Ingis-det går bra med huset köket börjar komma på plats och sedan är det småpillet kvar med lister, fönsterfoder etc på detta projektet. Mycket mer vi vill göra men som inte är akut. JAg ska måla lite fönster i köket och dörrar tänkte jag nu men det är inte akut så

Va skönt! Småpill har man alltid att göra! Man får ju inte glömma sysselsättningen till de regniga o tråkiga dagarna!

När får vi komma o våldgästa?!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-10-04 14:23:35 följande:
    Ingis: Vilken underbar syrra du är ♥ Du anar nog inte själv vilken viktig insats du gör för din syster! Du är verkligen värd massor med bullar och din syrra också för den delen, hon gör också ett hästjobb för sig och sina barns framtid. Skickar er massor med styrkekramar. VEt  vad hon går igenom. Ninnis!!! Välkommen hem!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans