I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Va härligt att höra postivia nyheter från både Ninnis o Blommis! *blir glaaaaad*
Va härligt att höra postivia nyheter från både Ninnis o Blommis! *blir glaaaaad*
Alltså....den där åldern ÄR APJOBBIG! Jag skulle ALDRIG vilja gå igenom den igen....*ryser*
Dels att gå igenom tonåren o dels att vara nära nån som går igenom den. Det värsta är väl att det hon känner inte är något ovanligt att känna i den åldern.
Systerdottern kände ju precis likadant....snackade tom om självmord osv....*brrrr*......men hon ville INTE prata med sin mamma om det....det har ju varit lite kaotiskt där...hrmmm.....så jag tycker det är KANON att hon berättade det för dig....
Idagens samhälle så är ju nästan "allt" fasad....o frågar någon hur vi mår så är ju allt bra....kanske lite trötta eller så...men inte berättar vi hur vi verkligen mår.....
så det är ju inte så konstigt att dessa tonåringar känner sig dåliga....för de MÅR ju dåligt....o tror att de är helt ensamma om att må så.....
Super att ni pratat bara o kanske kommer hon att känna sig lite bättre
Det är ju en fas som vi alla går igenom.....o det BLIR bättre....men den funkar nog inte på alla tönåringar (för de är rätt "tönna")
Tycker du verkar vara en superjättebra mamma.
Men du kan ju alltid ta upp frågan med dem.....hur tycker de om familjeupplägget? Vad skulle de vilja göra mer av? Mindre av?
Kanske känslan att de kan vara med o bestämma o påverka vore något?
Vi hade familjemöten någon gång i veckan vid fikadags....då fick alla säga vad de tyckte o så tog vi ett gemensamt beslut. Alla sätt är ju bra utom de dåliga!
o jag läste nog lite väl snabbt.....
men "lilla tonåren" är väl vid 6-7 eller?..... Ska visst påminna väldigt mkt om varandra....dock lite olika intensitetsnivåer......
Förlåt att jag rörde ihop åldrarna på töserna......
Nä nu måste jag tyvärr rusa.....
Kan någon skicka sms om vi hör något från Panzer o Heloise?
Massa o kramar
Tårarna sprutar här osså......
Välkommen till världen, Elise. Nu ser du till o kämpar järnet o vissar att du är en fighter, dina föräldrar upp i dagen.
Skickar mina innerligaste o varmaste tankar, styrka o kramar till Heloise o Panzer.
Lanovia: Tack för smset igår....det damp in 20:30.
Nu har jag försökt skriva något i flera minuter men det går bara inte.....
Är osså jätteorolig o hoppas att allt är bra med hela lilla nyblivna familjen.
Många underbara fina ord som skrivits, kämpigt att läsa när man sitter på jobbet i öppet landskap. Tänk så många fina människor som finns o som visar att de bryr sig! *rörd in till märgen*
Stora kramar till Flammis o till Lanovia osså.......hoppas att allt går bra o att det känns bättre ikväll för er båda!
Fru E: asch....bara att träffas gör ju att vi inte ser något som helst annat!
Melondoft: såg att du skrev om barnstorlekar i den andra tråden....försöker hålla mig i denna tråden även om jag smygläser lite i den andra mellan varven......
Låter som att din lille klimp är en stor rackare....precis som min lilla klimp.....hon fick strl 86 när hon var 8 månader...långt i ärmar o så men precis som du skrev....räckte inte till i längden på byxorna... o strl 86 har hon haft nu ett halvår.....o använder man tröjor så kan hon lätt ha 86 ett tag till.....men bodysar som man knäpper i grenen börjar bli för korta........ så ung när de är runt året så börjar det ta liiiite längre tid mellan strl hoppen....
Nu?