Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Åter från kursen. Massor på jobbet.
    Vill ändå skicka jordens största och varmaste kram till Blommis ♥
    Du är bäst.

Ninnis med make vill jag gratulera på bröllopsdagen, i efterskott.

Ankan: Oj, oj, inge kul med lillskrutten, men tur att ni kom under vård.

Hjärtar Ninnis vovve som fixar dagis så bra

Och fru E; bättre lycka nästa gång!

Daa: Hoppas, hoppas ögonmigränen släpper. Det är pest att ha sånt, jag vet... Kram.

Nu måste jag jobba undan lite som samlats här.
    Helt hysteriskt mycket papper som samlas på två dagar !

• Norrskensflamman

Good morning!

Har så mycket att göra på jobbet att jag har ont i magen.

Vill ändå dela med mig av ett litet fniss:

Fröken på dagis berättade imorse att lilla K stått för "Dagens asgarv" igår:

Någon hade frågat vem som bestämmer på dagis. Fröknarna hade börjat förklara så gott det går, att i gruppen så bestämmer ju fröknarna och så finns det ju en rektor. Och så kommunen. Och föräldrar som betalar skatt så att de ska kunna köpa in böcker, pussel, pyssel och leksaker osv, osv.
    Lilla K hade suttit tyst och lyssnat och betraktat alla. Till slut säger hon:

"Äh, nog vet jag hur det här fungerar, jag vet vem som bestämmer. Det är ju JESUS!!! Det är ju han som har tänkt ut allt det här *slog ut med händerna och tittade sig omkring*"

Fröknarna tror nog att vi har sektliknande tältmöten hemma eller nåt...

• Norrskensflamman

Men du är ju så stark och härlig just för att du vågar säga och skriva sånt som vi alla har inom oss och känt någon gång, just den där litenheten och småaktigheten, det där svarta som är som en sotfläck inom en, den som man skäms så förbannat för och inte vill erkänna att man känner, inte ens för en själv. Vi känner alla igen oss, vi har alla känt sådär nån gång, men det är DU som vågar säga rent ut hur det faktiskt, i ärlighetens namn känns. DET gör att din "litenhet" förvandlas till "storhet", och jag bara älskar dig just därför Blomman

passionsblomman skrev 2010-09-01 12:11:04 följande:
    Ni är ju konstiga! När man sitter och bekänner sin litenhet och småaktighet, då får man beröm och underbaringar och bästingar av er! 
  • Norrskensflamman

Och just nu känner jag att jag läser vad ni skriver, och känner med er, ler och blir varm i hjärtat... men orkar inte riktigt skriva engagerat till 100% för jag har annat, stort, svart, svårt som tumlar runt i tankar, mage, hjärta och det känns som att det sliter mig i stycken just nu. Och så känner jag att jag inte riktigt orkar dela med mig just nu till alla om det.
    Så jag hoppas ni förlåter mig...
    Jag kan förhoppningsvis "prata" mer om det framöver, måste bara få ordning på tumultet inom och utom mig först. Sortera upp det liksom

Kram till ALLA, ni är bäst!

• Norrskensflamman

Heloise: Skickar styrkekramar till dig. Fan att det ska göra så ont ibland det här livet.
    Att det måste vara jobbigt och göra ont för att man ska ha en chans att kunna må bra och ha mindre ont sen, förhoppningsvis. Om du fattar vad jag menar...

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-09-01 13:43:48 följande:
    Ibland glömmer man kanske att alla har sina bekymmer. I min sits är det kanske lätt att dra likhetstecken mellan gravid och lycklig, men det är ju långt ifrån hela sanningen. Det är så lätt att jämföra sig med andra och tro att de har allt, men oftast vet man inte ens halva sanningen. För det pratas det inte om. Man vet ju bara det man ser, och ytan är ofta betydligt mer välpolerad än verkligheten.

Förbannat klokt och bra skrivet Ninnis

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-09-01 14:04:32 följande:
    Just det.Eller bara lite Lotta på Bråkmakargatan-approach till livet och oss själva."Jag kan allting när jag tänker efter.Utom slalom."

Och jag kan dessutom slalom

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans