Minns ni att jag härjade i våras om modersmålsstöd i förskolan som de halverade från 40 min/v till 20 min/v och hemspråksundervisningen som de ville dra ner i skolan till 60 minuter på 6 elever på helt skilda nivåer?
Jag skrev ju och ringde både till rektor och förskolechef och modersmålssamordnare och samlade in namnlista och allt.
Har varit tyst i sommar, så jag mejlade förskolechefen som skulle ta upp det på ett möte den 16/8 igen. Modersmålsläraren har dragit in facket så i måndags el tisdags hade de möte med rektorn ang hennes timmar på skolan och dagis (det är samma rektor eftersom det är samma rektorsområde)
På skolavslutningen var rektorn så sur att han inte hälsade på mig...
Nu har jag fått mejl från honom att det blir 80 min modermålsundervisning i skolan (tror de är 4 elever i år varav det är tre skilda nivåer på eleverna) och 60 min på vårt dagis. Hoppas han menar per vecka då! Wow, om det stämmer
Väntar på telefonsamtal från modersmålsläraren så jag får höra hur det blir. Hon kommer tycka det är för lite tid i skolan, men det är ju bättre än 60 min. som de först föreslog och NOLL timmar i förskolan!
Håll tummarna att det blir bra det här!