I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Ninnis: många kramar till dig och familjen. Så tungt när allt sorgligt sammanfaller sådär. Tänker på din kusin.
Ninnis: många kramar till dig och familjen. Så tungt när allt sorgligt sammanfaller sådär. Tänker på din kusin.
Heloise: än en gång vill jag skriva under det du skrivit om SD.
Det är en stark signal att de kom in i riksdagen, men ändå... så sorgligt. Vad händer nu?
Villemoa: härligt att allt ser bra ut! *hjärtar lilla ostbågen*
Läskigt med siffrorna i skolvalet.
Blomman: förstår att du vill prata om det i byn. Prata, fråga och intressera sig måste man väl kunna göra utan att bli rökt. Hoppas jag.
Fru Bygg: Så fint att lilla E hjälper er att packa. Hon verkar ha förstått vad som är viktigt.
Fru Sy: kul med bilder på den lill* Men drygt med illamåendet.
Lanovia: snart, snart har ni ett nytt och fräscht kök! *peppar*
Ingis: vad är det som gör att banken ser det så? Ska hon lösa ut mannen?
Heloise: Snällt av FK att räkna på det viset. Härligt att höra.
Jag har pratat med chefen idag om att skicka in utlåtandet om omplacering, för det hade jag missat att jag skulle skicka in samtidigt som ansökan. Pratet tog vi över telefon, för jag är sjuk idag med. Ingen överraskning. Lite trist att det känns osäkert även om morgondagen. Men chefen sade att jag inte får komma innan jag är frisk. "Tänk nu på att du är gravid." Stöd därifrån alltså. Skönt.
Det som stör mest nu är att jag råkade på ännu ett anfall av ögonmigrän. Det har nästan gått över nu (än en gång: TACK, Blommis), men jag undrar då: vad är problemet? Varför kommer det tillbaka hela tiden?
Småaktivt i magen nästan hela tiden. De blir väl inte vaggade på samma sätt nu när jag går från sängen till soffan.
Ingis: Åh, vilken fruktansvärd upplevelse för din syster. Skönt ändå att hon och barnen får stöttning av polisen. Många kramar til er alla.
Bra att du och maken har kunnat prata ordentligt.
Aleta: ett Grattis till jobbet och en stor varm kram för det andra. Jobbigt steg.
Blommis: jag tror ändå på politiker. Eller någon form av skribent?
Villemoa: jag klev upp i jobbtid, gjorde mig i ordning, åt frukost, kände efter och ringde sedan mina samåkningskamrater och sade att de fick klara sig utan mig idag. För tillfället nyvaken och jättehungrig. Soffan har jag inte hunnit ta mig till. Med andra ord var det klokt att vara hemma.
Fru Sy: drömde att jag fick besök av dig. Vi fikade här och hade jättetrevligt. Så nu måste jag fråga: sysslar du med modellflygplan? För du var lite orolig över att det skulle hinna bli mörkt innan du kom hem, för då skulle du inte hinna provflyga din senaste skapelse.
Hej, Ninnis. *kramar om*
Heloise: Kram! Hoppas att du får ta igen dig ordentligt idag. Den där valvakenatten kanske tar ut sin rätt nu. *håller tummarna för fyra snabba veckor*
*undrar varför jag inte har någon dvd-box i min ägo*
Hmm... satsa på inlägg 2222?
Jo. *sagt på inandning*
Åh. Ljuvligt brittisk humor när den är som bäst! Det låter toppen.