• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Norrskensflamman skrev 2010-09-02 13:06:04 följande:
    Jaha, kanske jag ska nämna då vad jag brottas med, utan att gå in på detaljer. För det orkar jag inte just nu. Och så vill jag inte lämna ut min familj för mycket. Vi (jag o maken) har varit till läkare och pratat om hans problem, som självklart är hela familjens problem, och vår sitauiton och så vidare. Det har varit kämpigt ett långt tag och bara att få maken till läkaren är lite av ett mirakel och ett gigantiskt fall framåt.Nu får vi remiss till annan instans inom sjukvården som ska utreda om det rör sig om Bipolär sjukdom typ II eller ADHD. Personligen tror jag mest på det senare.Så... det har varit jobbigt länge, och det kommer bli jobbigt lång tid framöver. Men processen är igång och viljan finns att försöka få ut någonting bra i slutänden av tunneln. Det gäller bara att orka ända in i mål eller hur man ska uttrycka det.

Kram!

Det är inte alltid lätt att gå till läkaren för det blir liksom att erkänna att man har ett problem och man vill inte känna sig annorlunda, vilket ju folk gör som får sådana diagnoser. Det blir liksom svart på vitt.
    Nu har jag inte någon i familjen som har sådana diagnoser men jag har en nära familjemedlem som har andra problem och som inte velat inse/har insett att problem i allra högsta grad existerar. Det här är inget jag vill prata om egentligen, dels för att jag mentalt inte orkar och dels för att jag heller inte vill hänga ut familjen men jag ville bara säga att jag vet hur det känns när det är jobbigt som fan, när man hela tiden pinkar i motvind och får en massa skit tillbaka.
    Skickar dig och familjen en massa styrkekramar! Jag vet att ni kommer ta er igenom det här!

• Villemoa

Vad spännande för sambon Blommis, då ska jag hålla tummarna!

Fru sy: kan bara skriva under på det Blommis säger. Exakt så där kände jag i våras när jag var sjukskriven. Jag hade ju precis börjat där så det kändes inte så jättebra att behöva vara borta. Jag började ju terminen med att bli sjuk efter en dag och så fick jag vara hemma och vabba med Moa i samma veva. De första dagarna av sjukskrivningen låg jag hemma med sån ångest och dåligt samvete, det blåste bort sen kan jag berätta när jag tog mitt förnuft till fånga för det finns INGET som är viktigare än familjen!

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-09-02 14:30:09 följande:
    Tack tjejer, det var precis det jag behövde höra. Och det konstiga är att vi precis innan vi fick plusset pratade om detta hemma och att ingenting annat är viktigt när man väl har en liten i magen. Men sen helt plötsligt bara försvinner de tankarna och så sitter jag här och tänker i fel banor igen. Och det vill jag verkligen inte egentligen!

Nä man är så klok ibland så sitter man där sen och oroar sig för vad folk ska tycka. Man är allt bra knasig ibland!

• Villemoa

Heloise: know the feeling! När jag väntade Moa köpte min man hem helt fel saltgurka och ååh så ledsen jag blev för jag ville ju ha en viss speciell sort!

• Villemoa

Efter att illamåendet gått över var jag sugen på rejäl mat, inget flottigt eller sött. Så hade jag dille på surt också. En kväll blev jag så jäkla sugen på grapefrukt och dagen efter låg flera i kylskåpet nu är jag mest sugen på sött. Kakor och sånt men jag försöker hålla det i schack även om jag bara gått upp 3 kg totalt. Som min BM sa: "se till att inte lägga på dig på bredden". Fru sy skrev 2010-09-02 20:16:56 följande:

Kan nog inte alltid vara lätt att vara mannen bredvid en gravid kvinna heller Har du haft några sådana speciella saker som du varit jättesugen på under den här graviditeten?
  • Villemoa

Heloise: och mailet är besvarat
    Skönt att du slipper jobba imorgon!

Skulle ju kommentera en massa men jag har redan hunnit glömma bort vad jag skulle säga typ så jag skickar alla en massa kramar!

• Villemoa

Själv har jag hittills haft en lugn och behaglig helg. Mina föräldrar är här och hälsar på, kom igår åker imorgon, så Moa tankar mormor & morfar-tid och leker som bara den! Det var en trött liten tjej som stupade i säng ikväll
    Idag har vi också varit och köpt lite höstblommor; prydnadskål, ljung, höstastrar mm så så fort jag orkar ska det ner i krukor och rabatter.

• Villemoa

Ja jisses vad ni skrivit mycket! Får se om jag kommer ihåg att kommentera det jag ska.

Ninnis: spännande med sprutdags! Och AJ för en radie om 5 cm från naveln!

lanovia: håller med övriga i frågan om amningen och grattis på bröllopsdagen

Ankan: grattis på bröllopsdagen

Bruttan: kul att "se" dig igen! Fy för sjukdomar och knasiga karlar, KRAM!

Hvidis: lycka till på första jobbdagen!

Heloise: jag tycker heller inte att man ska tvinga folk att dela på föräldraledigheten, vari ligger det demokratiska där liksom. INGEN ska tala om för oss vad som passar oss bäst som familj!

Flamman: vilken helg!! :-O

Och, det var ungefär det jag kom ihåg att kommentera. Kramar till alla!

• Villemoa

Aleta: Kreta, och de flesta andra öar, är väldigt barnvänliga så ni borde absolut åka dit!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans