• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

*skrattar åt Heloises youtube-klipp*

Heloise: inlägg 2222 är avklarat för länge sedan.

Det börjar vara läge att plöja igenom Lost från början, så det kanske är något att köpa hem? Men om tvillingarna ska ammas genom många timmar av den serien kanske de får en konstig start i livet.

Åt förresten din plommonkräm till frukost. Lätt att göra, god att äta.

• Daa

Jaaa! Ett tantparti! Det måste bara bli Hur Bra Som Helst.

Bruttan: förstår att du är stolt över kloka I. Jag känner mig också lite stolt över henne.
    Tänkte häromdagen på det Flamman skrev om lilla T också: det finns hopp för framtiden.

Åh, choklad... Någon frågade mig om jag hade någon bisarr matvana nu under graviditeten. Jag svarade att det konstigaste hittills var att jag inte tyckte om choklad. Fast nu är det gott igen.

Andbeyond: ja, så kan saker slumpvis utveckla sig.

Heloise: stackars H. Hoppas de hittar en lösning på det där. Inte alls bra tendenser att hennes sambo vill göra henne mindre. Fram tills lösningen förtjänar han mycket riktigt stryk.

Villemoa: klart man måste lyssna på kroppen.

Blommis: härligt med sådan grannsamverkan. Visst har du varit produktiv idag.

Här innan middagen fick jag plötsligt något som påminner om panik över att sitta i mina slappa myskläder och ville genast byta till jeans och måla ögonfransarna. Det är ett friskhetstecken, så jag tänkte testa att jobba imorgon. Men det bestämmer jag definitivt vid frukosten.

• Daa

Så svårt det är att bemöta dessa facebook-kommentarer som utgörs av sarkasmer och antydningar. Man anar sig till en åsikt som inte kan stå oemotsagd, men ändå går det inte att angripa rätt på för personen ifråga har inte klart uttryckt åsikten.

Anar mig till att SD:s martyrskap håller på att växa sig starkt... Måste därför gräla lite med någon som står mig nära.

• Daa

Ja, det är väl så. Jag är bara inte så bra på att gräla... Fast när man tar det över nätet kan man ju först skriva av sig sina arga kommentarer, radera dem och sedan försöka knåpa ihop något konstruktivt. Så ni har middag på gång nu? Det låter gott.

• Daa

Just nu försvåras fb-diskussionen av följande: maken säger att han bara vill skriva ett meddelande. Snällt loggar jag ut så att han kan logga in istället. Han påbörjar sitt meddelande när hans telefon ringer. Det var ett tag sedan detta hände och han pratar fortfarande i telefon. Så kan det bli. *intresseklubben antecknar*

• Daa

Andbeyond: KRAM! Åh, så ledsamt och påfrestande med de där blödningarna.

Heloise: en till som tycker att du ska lyssna på bm.

Men vad hände med lunchen? Den bara försvann! Sådär *poff!*

Önskar er en fin eftermiddag.

Jo, ifall det inte framgick: jag är på jobbet. En hel del att göra, men också några erbjudanden om hjälp.

• Daa

Ninnis: *kramar* *kramar* *kramar om igen*

Heloise: det kan vara besvärligt det där med pengarna och budgeten. *håller tummarna för en bra lösning med arbetstimmar och karpaltunnelsyndrom och sammandragningar*

Flamman: har inboxat dig. Kan ju inte säga att jag tycker att det är bra med höga klackar men jag är helt säker på att du är het i dem.
    Kan tillägga till övriga att Flamman är snygg även utan höga klackar.

Bruttan: Krya på dig. Usch för halsfluss! Jag tycker att din datortaktik låter alldeles utmärkt. Ett klassiskt exempel på något dina döttrar kommer att tacka dig för när de blir vuxna.
    Barracudan! *hjärtar vasstandade Grodan*

Blommis: ja, det går att hitta anledningar till komplex på de allra mest oväntade ställen. Och bleka sitt anus... *saknar ord*
    Fast jag minns en gång när jag såg något amerikanskt program där några läkare diskuterade ditt och datt och de presenterade en ny typ av operation: korta av "pektån" för att man ska kunna ha mindre skor. Kommentarer som "Ja, det är ju känt att kvinnor ofta köper för små skor, hö-hö" gjorde mig rasande. Sätta kniven i en frisk fot för att kunna få plats i ett par skor! Säkert var det ett antal läkare som fick dollartecken i ögonen. *börjar hyperventilera igen*

Nu ska jag kolla i Bruttans galleri för att lugna ner mig lite.

• Daa

Bruttan: jättefina bilder från dopet. Det var så fint och så otroligt roligt att få vara med. Kul att lilla Vilds debut som ljudtekniker fångades på bild. Hon stod framför högtalaren och lyssnade så noga med huvudet på sned, sprang sedan och tittade förundrat på sångerskan  en stund och sedan tillbaka till högtalaren igen. Och raskt vidare till den andra högtalaren. Det var som om hon tänkte: Hon står och sjunger där borta, men jag hör hennes röst här. Och här. Hmm...
    Dina äldre tjejer var verkligen duktiga. Jag anar att du är stolt och det har du all rätt att vara.

• Daa

Blommis: åh nej, så synd med jobbet.
    Och vilka trista nyheter om skolan! Föräldramöte ikväll. *håller tummarna för bra och givande diskussioner*

Ninnis: sannerligen dags för härliga nyheter i er släkt! *kramar om*

Bruttan: vi kommer gärna och hälsar på er igen.

Lanovia: hej på dig! *skickar massa kramar*

Aleta: det var en bra frukostföreläsning, så du behöver inte be om förlåtelse. Den där kursen låter som en bra idé.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans