Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jahapp. Idag kommer tjocka släkten.

Jag har just fattat beslutet att göra det väldigt lätt för mig själv. Min sambo är iväg och hämtar extrastolar som vi köpte på second hand igår. När han ändå gör det så får han -taddaaa-KÖPA tårta på konditoriet.
    Alla mina "baka själv-ambitioner" lades med största möjliga slöhet åt sidan och jag kan istället raskt slänga mig ner hos er lite. Med en påtår och lugn och ro.

• passionsblomman

Heloise, var kan man se din mage?

Flamman, men jiiiiises!

Mina gäster har åkt nu. Jag är trött och så kännerjag mig lite irriterad. Som jag ofta gör när jag haft släkt omkring mig.
    Det finns alltid en massa saker som liksom kleggar runt i familjebilderna.
    Som att sambon har en syrra som jag tycker är jäkligt bortskämd och som alltid behöver alldeles särskild plats för just sina barn. Så att DE ska styra hur JAG ska ordna det när VI bjuder på fest.

Man kan inte sitta vart som helst vid bordet.
    Rummet man tilldelats att sova i duger inte utan man försöker manipulera om allting efter egen pipa.
    Man behöver ett mellanmål till just sina barn fast de ätit för tre timmar sedan och förrättsplocket ska fram inom en halvtimme.
    Man vill plocka äpplen från ett annat träd än de träd jag erbjudit-och att man ens ska plocka frukt härifrån tar man för givet osv.
    Vart och ett är ju allt inga skitsaker, men sammanrtaget blir jag riktigt tjurig och plötsligt finns det som av en händelse vare sig mellanmål eller valfrihet runt var man ska sova.
    I synnerhet inte som den ena sjuåringen högt påpekade "FY vad STÖKIGT!" när vi gick husesyn. Sedan var hon rökt i mina ögon. Hon blev inte populärare när HON skulle bestämma vart alla skulle sitta.

Jag vet inte, men jag tycker faktiskt att en sjuåring som åt för tre timmar sedan kan vänta tills maten kommer fram för alla.
    Jag älskar att ha huset fullt, men jag låter inte enskilda individer ta upp hur mycket space som helst och mina gäster bestämmer inte hur det ska vara hos mig. Särskilt inte barn.

/ärkebitchen 

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-09-12 20:28:41 följande:
    Jubbedag imorgon igen, så denna slitna dräktiga gammla kossan ska hoppa i säng vääääldigt snart!

Usch vad knäpp du är! Du är säkert hur fräsch och fin som helst. Värsta Laura Ashley säkert.

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-09-12 20:54:31 följande:
    Blommis: skulle bli vansinnig! Man får vara tacksam över att man får en sängplats överhuvudtaget! Man dör inte av att anpassa sig några dagar.

Tack ska du ha!
    Jag bara känner att det liksom blir jag som får stå och känna mig dum för att vi inte har bekvämt nog för just henne. Men varför tycker hon att det är mer rätt att flytta på de stora pojkarna till förmån för hennes sjuåringar? kalla mig löjlig, men jag tycker att två grabbar på 17 resp 13 år med en längd på 1,90 resp 1,80 typ, båda har mer ut av en riktigt säng än två sjuåringar. Och mamman i fråga fick ju en 1,20 säng själv-klart mest plats av alla i hela huset. men nej, "mina barn kommer inte att ligga kvar på madrassen"
    -Nähä.

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-09-13 15:39:54 följande:
    Flamman: är det dyrt med Kalixrom?

JA!!! Och jättegott!

*inte ett DUGG avis på Flamman*

Ojsan, vad är de som knakar? Jaså är det min näsa medan den växer....

...jäklar, där slog det visst ut löv på kvistarna till och med.

• passionsblomman

Ninnis, idag har jag talat i telefon med Danskar två ggr!
    Just i telefon är så himla svårt med folk man inte ser tycker jag.
    Men jag tror det gick bra, och de svenskade liksom till sig rätt ok också.

Jag har ropat in en tavla alldeles nyss nämligen!

Jag har drabbats av auktionsbesatthet tror jag.......

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans