• Hvidbrud

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Här har jag slutat amma! Maken har tagit e de senaste tre nätterna och jag har sovit i gästrummet. Snacka om konstiga drömmar nu när jag äntligen kan sova en hel cykel utan att bli väckt! Illamående till tusen. så var det inte sist, eller? Går och hulkar och hulkar värst är det att byta bajsblöja... Bara tanken... ledig i dag för e ska till tandläkaren. hon har dessutom fått ögoninflammation, så det blir nog inget dagis i morgon heller. Surgubben får vara hemma med henne.

• Hvidbrud

Blommis: ni ska nog bli vänner igen! Har jaälv precis slutat amma, men det var för att e låg och sög hela natten och det går inte när jag måste vara pigg på jobbet. Kunde tänka mig att ha ammat lite till nattning, men när hon inte fick på natten var hon inte längre intresserad. Snopet värre! Nu sover hon hela natten i sin säng med pappa i sovrummet. Han är rak och säger, nej, du sover bättre där själv. Och hon lyssnar och lyder. Jag är lite "svagare" och vill ta upp och trösta och gosa.. men det är skönt att sova, vill jag hälsa och säga! Nu ska jag on och läsa mastodontamningsinnläget! Och sen sooova! Puss!

• Hvidbrud

Läst! Jag har idag lärt mig att det fins folk som tycker det är äckligt att se på ammande kvinnor. Ja ha. Jag har dragit upp juverna både här och där utan att ens tänka övet att det skulle vara opassande. Har hört om amnings förbud på cafeer och butiker i Danmark men inte trode jag att det var så här. Jag märkte iallafall inga vibbar... Ja, sexualiseringen av brösten ät ju ett faktum, men inte är det sexuellt när en bebis ska ha mat?

• Hvidbrud

Heloise: klappar fina magen (om jag får!). Jullan får väl se till att ha en stor mun då ... Nä, stora ska de vara så hon hittar dit! När e var miniliten hade vi sängkläder med blommor på, hon brukade söka sig mot en av de största blommorna... Jepp, nog var den turkos men i storlek och form var den ju ganska lik...!

• Hvidbrud

Altea: jepp! Tre grav på två år tack vare de där flytningarna... Kan tyvärr inte ha det där fiffiga prev du testar. Kan inte nå livmodertappen... (mitt första besök på ungdomsmottagningen innehöll barmorskan Mats, en spegel och komentaten: titta så lååång du är!)

• Hvidbrud

Nä, nu blir jag också orolig. Det är säkert ingen fara men bra att du åket in. *kramar om*

• Hvidbrud

Åh, tack gode Gud för att allt är bra! Nu kan jag somna tryggt. *pust* . självklart skulle du ringa och åka in och kolla, hellre tjugo ggr för mycket än en gång för lite.

• Hvidbrud

Sov gott alla, jag stupar o säng! Tur att jag haft min beskärda fel av festliga lördagskvällar som inte innebar sänggående kl elva annars skulle jag nog bli lätt klaustrofobisk!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans