• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

hej tjejer. Roligt att se att det varit aktivitet här idag, man hade ju lite att läsa igen när man kom hem från jobbet.

Jag mår bra, är lite extra trött tror jag... eller så beror det på att jag börjat jobba. Har känt av lite i magen de senaste dagarna och det är såklart skönt. Sen är brösten ömma, speciellt på natten när jag gärna vill ligga på magen. Testet visar nu GRAVID 3+ så ämnet som mäts måste ju ha ökat. 

Jag har haft en jättemysig helg, med kompisar med stora magar på besök. Kunde såklart inte hålla tyst så det blev en del gravid och bebisprat. Var så härligt att kunna säga "jag är faktiskt oxå gravid" när de frågade hur det gick för oss

Förlåt att jag tjatar, känner bara att jag måste få ur mig det. Pratade precis med en kompis och då fick jag bita mig i tungan för att inte berätta...

• Fru sy

Daa: Spännande med ul imorgon!!

Villemoa: Vilken fin bild du bytt till. Hon är underbart söt din lilla dotter. Förresten skickade jag klänningen imorse, så den borde komma i morgon.

Aleta: Trevlig resa.

Blomman: Vilket drama det blev hos er ikväll, håller med om att det är lika bra att prata igenom det ordentligt på en gång.

heloise: Vad bra att ni får massa kläder till er lilla tjej. Riktigt fint namn förresten. Vi har oxå pratat lite om ett E-namn, nämligen Elsa. Mannen mormor hette det. Men det var innan jag blev gravid, än så länge vågar vi inte tänka i namnbanor.

Sen har jag lite gravidfunderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Min mage är svullen hela tiden, har fått en liten mage som jag inte kan hålla in hur mycket jag än försöker. är det vanligt? Brukar svullna om kvällarna men det brukar gå ner till morgonen men det gör det inte. Skall man behöva ha pösiga kläder på sig redan?

Sen kan jag bara äta små portioner, känner mig jättehungrig men blir mätt jättesnabbt. är det oxå vanligt?

• Fru sy

Heloise: Tack för svaret. Skickade inte jag svar till dig? jag har lagt upp de nya tygerna och jag har kvar av aptyget så jag precis får ut ett par små byxor och en dregellapp...

• Fru sy

Heloise skrev 2010-08-24 21:32:54 följande:
    Nej men då ska jag kila över och och bestämma ett till tyg, och du då tar vi apbrallor och dreggellapp

Sorry trodde jag hade skrivit till dig! Vågar inte skylla på gravidhjärna redan men kan kanske skylla på tröttheten

• Fru sy

Härligt Daa att det såg bra ut i magen

Stor kram till Blomman och flamman

• Fru sy

Idag mår jag pyton. Mår illa hela tiden, det enda som hjälper är att äta och då är det bra typ 5 minuter efter att jag svalt. Jag kan ju inte äta var femte minut. Sen har jag ont i huvudet och är helt slut. har bara haft en lektion idag och det var jättejobbigt. Så nu sitter jag och funderar på hur jag skall klara av morgondagen då jag har fyra lektioner. Äta kan jag inte heller göra under lektionerna eftersom det är ät-förbud i salen... hur förklarar jag för eleverna att jag får äta där men inte dem? Hoppas verkligen det är bättre imorgon...

• Fru sy

Sen är jag hemma själv, så nu sitter jag här och gråter för att jag saknar mannen. och han åkte i morse och kommer inte tillbaka förrens måndagkväll... Mina föräldrar kommer i helgen och eftersom vi inte vill berätta förrens i v12 måste jag försöka smyga med hur jag mår och just nu fattar jag inte hur jag skall klara av det heller.

• Fru sy

Jag både vill berätta och inte. Vill gärna att vi gör det tillsammans, men vi sa även att går det inte för att jag mår dåligt så får väl jag berätta. Önskar jag hade ett jobb där jag inte behövde träffa så mycket människor...

• Fru sy

Jag har ju ett ämne där det inte är okej att lämna eleverna själva i klassrummet så det blir svårt att smita iväg. Funderar på om jag kan gömma lite vindruvor och kanske kex i någon hörna av salen.

• Fru sy

Villemoa: Ska ta mig iväg till apoteket imorgon då och testa åksjuketabletter. Ska till kliniken på onsdag om en vecka och göra vul. Får prata med dem om det då.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans