• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hej tjejer. Som ni kanske förstått på min frånvaro mår jag inget vidare, självklart är jag (vi) glada, eller rättare sagt överlyckliga över att jag är gravid men det är jobbigt just nu. Hoppas så att det snart blir bättre.

Tyckte att det började bli lite bättre i helgen, men nu har det gott mer åt andra hållet igen de senaste dagarna. Igår skulle jag varit på akupunktur men jag fick ringa och anboka för jag kände att jag inte fixade att köra de 6 milen själv. Blev sittande på badrumsmattan med balsam i håret för att jag inte klarade att vara kvar i duschen och fixa det... så klarar man inte duscha ska man nog inte sätta sig i bilen och köra massa mil.

Vågen pekar neråt, än så länge funkar det men borde nog inte gå ner mycket under 60 kg och dit är det inte långt nu. Tycker att magen putar även fast jag tappat kilon, men det är väl inte möjligt att det syns ännu? När brukar det börja synas?

Nu ska jag försöka få i mig en kopp fruktsoppa, det är vad jag brukar få i mig under dagen. Sen på kvällen kanske jag får i mig en halv portion mat, om jag har tur.

Tänker på er och läser vad ni skriver men orkar inte i dagsläget kommentera.

Många kramar från mig.

• Fru sy

Glömde ju skriva att jag fick en fin bukett blommor från jobbet igår men blomsterbud "Sköt om dig stod det, från personalen på skolan" Så gulligt, det gjorde verkligen min dag!

• Fru sy

passionsblomman skrev 2010-09-14 11:03:22 följande:
    Fru Sy, var rädd om dig. Glöm inte att försöka få i dig lite salt, så du inte blir helt uttorkad.

Tack för alla kramar tjejer! Funderade just på det med salt, har nämligen tendenser till kram i höger vad hela tiden som inte vill ge med sig. Blir bättre om jag stretchar men sen återkommer det igen. kan inte det vara ett tecken på saltbrist? Eller har jag blandat ihop det? Har du eller ngn annan här bra tips på hur man kan få i sig lite salt smidigt?

• Fru sy

kramp i höger vad ska det ju vara inte kram....

• Fru sy

Hvidbrud skrev 2010-09-14 21:37:38 följande:
    Gick in i v 8 idag, nup nästa fredag. Är det inte lite tidigt?

Är du redan i v8? Varför känns det som din graviditet går mkt fortare än min. Jag går in i v.10 på fredag, då är det ju bara 1,5 vecka mellan oss. Spännande!!

• Fru sy

Hej tjejer jag håller med om att det är helt absurt att vi har fått in SD!! Undrar verkligen vad som kommer hända nu... Men idag är jag på riktigt bra humör ändå! Vi har nämligen varit och tittat på bebis idag, och allt såg bra ut Den är 26 mm stor nu och hade 2 armar och 2 ben. Den vinkade och sprattlade en himla massa Hon flyttade oss igen, så nu är vi tillbaka på det datum som vi själva trott. Blir spännande att de hur det blir vid RUL sen. Vi fick två små bilder så jag sitter och tittar på dem nu och kan inte riktigt fatta att det faktiskt är sant... Tyckte att jag kände mig bättre nu idag på morgonen men nu har jag suttit och kramat toastolen en stund så det är väl bara att inse att det är fortsatt så... men vad gör väl det, bebis mår bra och det är ju det viktigaste.

• Fru sy

Fru Bygg skrev 2010-09-20 09:51:35 följande:
    Hej Fru Sy!Så roligt att allt ser bra ut på UL. Tråkigt att du fortfarande mår så dåligt. Härligt att se att du har humöret uppe ändå, det är starkt!Vart går du och får UL? Är det hos barnmorskan eller?

Just idag är humöret uppe, det var det inte igår Men kan ju inte vara annat än glad idag!
    Jag har gått på kliniken där vi påbörjade vår utredning, läkaren där vill göra två UL innan hon släpper vidare till Mödravården och det kändes väldigt skönt att hon fortsatte bry sig även efter en lyckad behandling.

Hur är det med dig Fru Bygg?

• Fru sy

Skönt att förkylningen är på bättringsvägen. Jobbigt att bo bland flyttkartonger men man får tänka på vad som komma skall, då brukar det bli lättare. Så sött att E "hjälper" till att packa. Klart hon vill lägga ned sina saker, hon vill ju inte riskera att ni glömmer hennes nappar

Vi har tänkt åka till Blekinge om några veckor, jag vill vänta tills jag mår lite bättre då det känns jobbigt att sitta i bilen först 2 timmar och sen vara där när jag inte mår bra. Men vore absolut roligt om vi kunde få ihop en träff någon gång där nere!

• Fru sy

Ninnnis skrev 2010-09-23 10:06:23 följande:
      Ja, eller hur. Om vi lyckats känns det nästan lite symboliskt. Tänk om det kunde bli lite positiva nyheter i släkten...

En stor kram till dig Ninnis!  Vi hoppas att det blir positiva nyheter i familjen alldeles snart, ska hålla alla tummar och tår för det.

Det var faktiskt så för oss att vi fick vårt plus samma dags som mannens kusin dog. Hon var bara 36 år och hade 4 barn (3-13 år) Hon hade varit sjuk i några år och kämpat jättemycket men till sist gick det inte mer. Konstigt bara att vårt plus kom samma dag...

• Fru sy

passionsblomman skrev 2010-09-23 10:57:45 följande:
    Förresten fick sambon inget jobb.

Trist att det blev så Blomman! Vi får hoppas att det dyker upp någon ny möjlighet snart...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans