I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Ingis som saknar sin hårboll får också en kram
Och fru sy med en jagande make. Hur mår du nu? Har det lättat något?
Ingis som saknar sin hårboll får också en kram
Och fru sy med en jagande make. Hur mår du nu? Har det lättat något?
Släktkalas kan driva mig till vansinne särskilt med folk som inte fattar att man som förälder kanske har andra åsikter än vad de som föräldrar hade gentemot sina barn.
Skulle ni stoppa i en liten bebis någon frukt utan att höra med föräldrarna om det är ok??
Vi har aktivt bestämt oss för att inte ge lilltjejen jordgubbar då vi har hört att detta kan vara väldigt allergiframkallande hos småbarn. Sedan har vi också hört att detta är en myt. Men så länge är detta det beslut VI har tagit och tänker stå för tills vi varit på BVC nästa gång och vet vad som gäller.
Igår bär en gubbe i sällskapet runt på lilltjejen en stund helt plötsligt när jag vänder mig om är han i full färd med att proppa hennes mun full med jordgubbe. Öhhh han kanske kunde fråga???
Tänk om vi redan testat med jordgubbe eller någon annan frukt vilken som helst och hon fått en allergiskreaktion av den. Är det då inte smart att fråga???
Jag bad honom vänligt men mest ilsket att inte ge henne mer. Senare kommenterade han det för min man. Oj verkar som att Lanovia blev sur. Jo, men vi vill ju inte ge henne jordgubbe pga av allergirisk svarade maken. Var på gubben började prata om att det där inte var bevisat. Nej det kanske det inte är, men so what??
Nej gott folk nu blir det inte mer skrivet idag. Tvsoffan väntar. För vettni vi har nu en tvsoffan som man kan sitta i om man vill se på tv. Det står inget köksbord ivägen. Hurra!!
Idag har vi haft barnvakt av favorittante från Norge och vi har hunnit med massor här hemma. Tante och E går så bra ihop. Igår var det 4mån sedan de träffade senast (alltså halva Es liv), men det var inga problem, E accepterade henne bättre än vissa andra. Anledning? Hon är så underbar med barn och tar barnen på barnens villkor.
Tvsoffan var det ja. over and out.
(men jag blir så glad när jag äntligen hinner vara här lite med er. men får dåligt samvete gentemot maken som väntar)
Godmorgon.
Jag har bestämt mig för att glömma alla sidor ni har skrivit som jag inte har läst, jag kommer bara stressa upp mig om jag skall satsa på att hinna läsa dem. Istället börjar jag om här och nu och skall se om jag kanske hinner med er liiite mer i framtiden.
Ingis skönt att det går bättre med mannen. Eftersom jag hängt med så dåligt det sista, har ni sökt hjälp för att få rätsida på det hela eller fått ordning på det själva??
Flamman, härligt att se att du börjar se en tendens till skillnad hos maken. Du är starkt som orkar!
Säg den förälder som inte blir duktig på pekfingervals.
Grodan vet när det är dags att bajsa. Hur gammal är hon nu?
Hoppas du och maken blir vänner snart.
Idag fick jag "väcka" maken lite. Spillevinken här är jättemammig. Är nästan bara jag som duger. Varpå maken lätt går undan och säger att men det är ju lika bra att du tar henne, du hör ju hur arg hon blir om jag försöker. Jo sa jag men då är det ju bra om du tar henne nu på morgonen och jag promenerar med hunden, då får hon ju mer tid med dig (detta är en fördelning som maken gillar då han vill vara så mycket han kan med E).
Han har så lätt för att bara säga, alla barn blir mammiga och det är ju lika bra att hon får vara med dig då.
Men jag tror att det är då han som pappa behöver försöka ta lite mera plats.
Hej Ninnis.
Skönt att du lever. Hur mår du?
Var det nu i början av veckan som Fru E skulle få insatt ägg?