Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Igår hade jag en snack med maken här. Vi är rätt trötta båda två just nu. Svintrötta minst sagt. Ja köket är klart (så det stämmer Flamman glömde svara på det igår). Men kvar är ju att få iordning på resten av huset. Det är byggdamm och KAOS ivarenda rum. Vi har två städade rum och det är köket och badrummet. Försöker att hålla mig i bara dessa men det funkar ju inte heller riktigt.
    Ialla fall detta tär rätt mycket på oss och jag blir tokig av att gå hemma i skiten men jag hinner inte göra så mycket åt det när jag är själv på dagarna. Denna maktlöshet över skiten och tröttheten för att vi inte är allt för trevliga mot varandra hela tiden. Jag blir ledsen och tar illa vid mig. Jag går ju med min ständiga skräck att han skall göra som vissa andra och bara sticka. Medan maken tycker att det är väl ingen fara, visst vi är trötta nu, men det är ju bara bagateller vi bråkar om (och det är det verkligen).
    Men det hjälper ju inte när jag mår dåligt av det.

• lanovia 08

Hej ingis! *vinkar och glad över att se dig*

• lanovia 08

Fru Bygg tack för kicken i baken. Nu har jag ringt maken som skall se om inte svärmor vill vara här och mysa med lilltjejen på lördag så kan vi städa lite mer ostört då.

Fru sy ja vi har en ungefärlig plan på vad vi skall göra och i vilken ordning. Nästa rum blir Es. Men det är ett mindre projekt, måla väggarna och sätta in barnmöblemang i stället för våra saker.

Tack alla för att ni finns

• lanovia 08

Aleta hur fungerar det att bo med sin mamma?
    Vi kollade först på en tomt som skulle legat 300 m från svärmor, jag tackar gudarna för att vi inte bor så nära.

Aleta förresten hur mår du och mannen nu efter er tråkiga upplevelse?

• lanovia 08

Här har jag en krasslig E. Snuvig och hostig och hon bara sover o sover. Om en stund måste jag väcka henne så hon får i sig lunch.
    Men jag är förvånad för jag tycker alltid man hör folk prata om att deras barn är snoriga och ev febriga men ändå lika pigga ändå. Det gäller då inte för E, och jag kanske har missuppfattat alla andra?

• lanovia 08

Villemoa var det imorgon du skulle till BM? Hoppas pyret vänt på sig då!!

• lanovia 08

¨Daa hoppas du känner dig piggare imorgon. Men låter klokt att börja fundera på att gå ner i tid. Du har ju två små knyten att tänka på.
    Havandeskapspenning borde vara varje kvinnas rättighet som behöver det oavsett yrke. Men eftersom många tycker det är viktigare att sätta åt fuskarna än att ge dem som behöver det hjälp får vi också leva med att det är svårt att få det om man behöver det.

• lanovia 08

Undrar varför jag sitter här nu? Vi har precis städat två rum till och jag har skickat maken till TV att titta på fotboll. Hmmm två vuxna, den ena ser på TV, vem skall då gå med hunden??? Öhhh det måste ju bli jag det?
    Alltså riktigt idiotiskt att sätta sig här.

Godnatt alla underbara.

• lanovia 08

Flamman hur har det gått med äldsta dottern och hennes humör?

• lanovia 08

Vet ni jag har insett att min mjölk inte är tillträcklig på morgonen längre utan det behövs välling som komplement för att hon skall bli mätt. Två morgonar har vi kört på mjölk +välling. Båda morgonarna har hon somnat om efter mat, vi har precis vaknat och gått upp (istället för att ligga vakna från halv sex-sex någon gång)
    Underbart!!!

Nu skall jag fånga upp stumpan som hasar runt på golvet, jädrans vilken fart hon har och fixa lite frukost i magarna.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans