• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Panzervännen, vi kan ta över mantrat nu!
    Det kommer att gå bra! Elise är en riktig fighter! 
    Njut av dina tjejer som behöver dig lika mycket som du behöver dem. 
    Tack för att du delar med dig.♥

• Aleta

Jag hörde på radion att John Cleese är i Sverige nästa vecka. Det vill jag gå på!
    (Han behöver visst pengar till sin exfru som fick en äkta californisk skilsmässa. 140 miljoner kronor ska hon få. Dom har inga gemensamma barn och han är 70 år... )

• Aleta

Ajajaj, Passionsblomman, vad jobbigt! Både rygg och huvud!

Hurra för lilla Elise som är så duktig!

• Aleta

Fjällbruttan - Vad i ...
    Men hur kan människan vara lärare? Är det bara för att få sätta sig på de som är svagare?Hon kanske verkligen njuter av att mobbas?

Jag beundrar verkligen dig som kastar dig in i detta. Föräldrarna till barnet som blivit utpekad med diagnoser kanske också skulle kunna hjälpa till. Hälsa M att hon är en stjärna som står upp för andra när hon ser och hör att något är fel!♥

Be din bisittare säga tydligt att hon/han är rädd för att läraren ska mobba dina barn efteråt så att de kommer med i protokollen, för om det händer så går nog även facket med på att sparka henne.

...och när det blir tungt imorgon så har du ju Ingis.

• Aleta

Ninnis jag håller tummarna för en kvalitetsskörd! Det blir väldigt mycket för dig nästa vecka, kram!
    Du har så rätt Passionsblomman, om man inte vågar försöka så kan man aldrig vinna.

Ingis husbygge sliter verkligen och tveka inte att gå till en familjeterapeut det är guld värt och funkar så mycket bättre ju tidigare man går dit.

• Aleta

Leksi, det är verkligen jobbigt för dem. De har ju redan tagit det största beslutet, att barnet är välkommet i vilket fall som helst. Jag tror att nästa svåra steg kan vara att kanske inte omgivningen är lika positiv. Det kan nog kännas väldigt svårt.

Vi fick själva risken 1:2 nu senast, så jag läste på en del om Downs. I vårt fall behövde vi inte ta något beslut om just detta eftersom det även fanns en annan mycket allvarligare missbildning som innebar att barnet inte hade överlevt.

Det jag hann läsa på var att det finns väldigt många olika grader av Downs och att man fortfarande inte vet hur mycket de barnen kan lära sig. Eftersom de har behandlats som mindre intelligenta när det egentligen är så att de har stora problem med att lära sig.
    Här är en liten artikel om att man med olika tillskott från födseln kan hjälpa hjärnans utveckling.
    http://www.articlesphere.com/Article/Intelligence-And-IQ---The-Possibilites-for-People-With-Down-s-Syndrome/144608

Här är en japansk kille med Downs som är kompositör.

">

Här är en som är skådespelare:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Burke_(actor)

Som sagt, ingen vet hur långt ett barn med Downs kan nå.

• Aleta
    Fru Bygg skrev 2010-10-08 10:15:37 följande:
    Hej alla goa!Jag skulle behöva er hjälp! Ni har alltid så kloka tankar.Vi har ett par vänner som har en son i E:s ålder (ett år). För ett tag sen frågade de vad E önskade sig i present och jag rabblade upp att leksaker, kläder är ju aldrig fel. Givetvis vände jag sen frågan tillbaka till henne och då sa hon att H (hennes son) minsann inte ville ha varken leksaker, kläder eller böcker. Hon skulle fundera på om han önskade sig ngt.Nu ringde de precis och bjöd in sig på fika på söndag för att fira E. Och då måste ju även vi ha en present till H. Vad köper vi nu? Det står helt still i mitt huvud, nu när de verkligen itne vill ha kläder eller leksaker. Snälla kom med bra tips!!!!
    Musik!
    En riktigt bra CD-skiva med musik.
    Det finns massor att välja på såklart och en hel del är ganska dåligt, men det finns riktiga guldkorn också.
    T ex Longkalsong, min favorit är deras skiva "Djur på svenska"

">

Dan och Gullan Bornemarks skiva Fruktsallad 
    http://bornemark.com/fruktsallad/
    Jojje Wadenius Godá Godá
    http://dagensskiva.com/2001/02/10/jojje-wadenius-goda-goda/

Det här är skivor som jag och min man båda tycker håller i längden och är riktigt bra (vi håller på en del med musik). 

• Aleta

Bravo Daa, hoppas att de lyssnar på din chef!

Ingis, skönt att ni är på rätt väg.

Pizza: jordnötter, bananer, färska champinjoner och kyckling med en liten gnutta curry.
    eller: Purjolök, ananas, färska champinjoner och tonfisk
    eller: parmaskinka, avocado, färska tomater och rejält med mozzarella
    eller stoppa mig någon!

• Aleta

Bravo Herr Flamma! Det kan verkligen bli ett stort lyft!
    Hoppas du snart blir bra Flamman, jobbigt när det aldrig går över.

Och Fru Sy, du låter vid gott mod trots illamåendet, skönt att höra, men nu borde det förhoppningsvis lägga sig lite snart, tycker man.

• Aleta

Daa! Underbart med kraftpilar och ritningar!
    Jag önskar att jag jobbade på ditt jobb och kunde hjälpa till!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans