I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Blommis: skulle bli vansinnig! Man får vara tacksam över att man får en sängplats överhuvudtaget! Man dör inte av att anpassa sig några dagar.
Blommis: skulle bli vansinnig! Man får vara tacksam över att man får en sängplats överhuvudtaget! Man dör inte av att anpassa sig några dagar.
Flamman: usch så obehagligt!! Jag hade blivit livrädd! Hoppas det var nån snorunge sim inte hade mer vett än att ligga hemma och sova istället för psyko- ex.
Fru sy: hur är det med dig??
Bruttan: härligt att se dig igen! Jag mår bara bra! Foglossningen är i schack nu, får vila rätt så mycket så det är ju bra!
När jag läser om korkade läraren får jag högt blodtryck!! Vilken klass går hon i? Att få två partier, även om hon klarar av det, låter lite väl mycket. Bra att du ringde rektorn, så får det bara inte gå till. Vad ska han i skolan att göra när han uttrycker sig så där?!? Nä fy fan vad arg jag blir!!
Ja Daa, vi vill ha bilder på din mage också!
Bruttan: jag är i v.31 nu. Det är "tur" jag är arbetslös just nu för att då får jag ju tiden att vila.
Om hon går i 7:an låter det ju lagom med minst två sidor om varje parti. Jag tänker som så att hon kanske kunde fått ett parti att skriva om och med en uppgift som skulle varit en utmaning för henne eftersom hon är duktig och inte en som bara ger henne prestationsångest. Det är stor skillnad!
Lilla M:s läxa låter ju helt sjukt svår för att vara för en fjärdeklassare! Väldigt svåra frågor att besvara och dåligt att de inte fick med nåt material. Man undrar ju hur läraren tänkte där och vilket syfte läxan har....
Skulle vilja se lärarens min när hon läser M:s svar på den frågan
Ninnis: åh vad härligt det låter! Precis så där man behöver ibland! Välkommen hem igen
Daa: FINFIN mage! Vilken vecka är du nu i igen? Jag har minne som en guldfisk nuförtiden, det är ett under att jag har koll på vilken vecka jag själv är i!
Bruttan: så dags att säga idag att hon fick till torsdag på sig!! Blir så arg när jag tänker på vilka lärare det finns och vilka saker de säger!! Jättebra att rektorn har tagit tag i det hela, hoppas verkligen det blir en förändring! Om eleverna känner ångest redan i sjuan, ja hur ska det då inte blir sen i åttan när betygen kommer och för att inte tala om i nian när betygen verkligen är viktiga inför gymnasiet! Jag blri mörkrädd!
Daa: men vilken uppgift för år 4!! Känns inte direkt som att den läraren hade satt sig in i artiklarna med tanke på innehållet. Dumt att välja nåt man vet att eleven klarar av...
Flamman: är det dyrt med Kalixrom?