• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Heloise: problemet är ju att du står hela tiden! Med foglossning är det ju så att man måste varva mellan att ligga, sitta, stå och gå, något du uppenbarligen inte kan. Sjukskrivning fram till havandeskapspenning kanske vore ett alternativ? Eller att plocka ut kvarvarande semester.
    Förstår inte att du får kommentarer om att du är riktigt jävla super gravid!! Sååå stor mage har du inte!
    VI är gravida med värdighet, hörru!

Du KOMMER bli en bra mamma! Du KOMMER att passa som mamma och HÖR SEN!! De där tankarna du har är normala och jag hade dem också. Du kommer bli den BÄSTA mamman Jullan någonsin kan tänkas få! Man FÅR göra fel, det är av dem man lär sig av. Finns inget som heter perfekt, alla har vi skavanker. 

KRAAAAM!!

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-09-14 00:03:37 följande:
    Jag har-i stort sett-slutat diskutera i forumets övriga trådar. Det har lite haft sin tid.Men ibland alltså...www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m3825742.htm...

Vissa kan helt enkelt inte acceptera att man tycker olika. Då är det lätt att dra till med "skaffa dig ett liv" typ...*suck*

Skriver knappt heller i andra trådar, håller mig till den här kära tråden istället

• Villemoa

Gudrun Abascal heter barnmorskan!

Att hjäss-elektroderna skruvas fast i hjässan visste jag men det var värre med hur Moa såg ut efter sugklockan. Kolla på mina bilder på fejjan ska ni se, trodde jag skulle få en hjärtattack!!

Säger som Flamman; inboxa gärna om du vill bolla lite.

• Villemoa

Heloise skrev 2010-09-14 00:18:08 följande:
    Åh vad skulle jag göra utan er? Ja det är klart att vi kommer att klara av att ge Jullan ett bra hem, och jag brukar faktiskt tänka att det är meningen, att jag har "det" i mig. Men så ibland blir det så stort att jag bara måste böla och så blir jag rädd för att jag itne ska räcka till. panzer, honom är jag inte ett dugg orolig över, han kommer att räcka till. Han är liksom redan Jullans pappa, han är mkt säkrare än mig och säkrare på mig än vad jag är. Förlossningen, ja vad ska jag säga jag känner en slags fokuserad skräckslagenhet. Jag vet att det kommer att göra ont, antagligen mer ont än jag haft i hela mitt liv. Men jag är inte rädd så att jag inte kan tänka på det, mer att jag inte vill föreställa mig det på ett sätt och sä blir det på ett helt annat, man vet ju inte vilken förlossning man får. Sen ltiar jag på barnmorskorna, de kan sitt jobb och jag litar på att de vet vad som är bäst och att min kropp fattar vad den ska göra och drar med sig reptilhjärnan. Nä just nu är det själva mamma grejjen jag är rädd för. Att inte räcka till, att upprepa min mammas misstag, att inte kunna ge Jullan den trygghet hon behöver.

Ditt första stycke, det låter precis som du pratar om mig och C. Jag hade exakt samma tankar och kan ibland fortfarande ha det.

Det jag gjorde inför Moas ankomst var att jag läste mycket om förlossningar och hur det kan bli så att jag visste de olika utgångslägena. Det enda jag visste säkert var hur helvetiskt ont det skulle göra. Kroppen vet vad den ska göra och det bästa rådet jag kan ge är att hänga med på vad kroppen säger till dig.

• Villemoa

Heloise skrev 2010-09-14 00:28:45 följande:
    Så du menar att den rationella Heloise has left the building Precis så känner jag Blomman, och det gör mig livrädd, och bebisen är inte ens HÄR, hur an ska det bli när hon slår upp ögonen, allt kommer att ändras, hela mitt liv kommer att skifta fokus, det är skärmmande men också så otroligt spännande coh härligt! Äsch jag tänker kanske för mkt? Jag är van att vara halvdöd i skolan, får början nån abf kusr och stimulera hjärnan Skönt att hha er visa, kloka och underbara kvinnor att bolla med, eller i mitt fall freaka ut inför. Kunde jag så skulle ajg behöva en stadig rom och cola fylla, men nu går ju itne det så då får jag ta mig en sockerfylla och böla emotionellt framför datorn ist! Nu måste jag gå och krama om Panzer och tala om för honom att allt kommer att bli bra, han kommer inte att fatta vad som kommer att bli bra, för ahn har inte veta att nått inte kommer att bli bra. Och egentligen vad spelar det för roll att ajg tine har koll på vilken overall hon ska ha, jag kan ju fråga er! PUSS

Vilken overall hon ska ha...så skön kommentar Hade heller ingen aning om vilken Moa skulle ha när hon kom i mars men man lär sig...tror jag.... fast nu hänger det en ny overall i stl. 50 på en krok i hallen bredvid Moas kläder

• Villemoa

Nu ska jag också gå och nanna kudde för jag kommer va dödstrött imorgon när jag väcker Moa! Det tar ytterligare en halvtimme för mig att somna...tur att man kan lägga sig i soffan och slumra efter att jag lämnat på dagis!

Natti, natti!

• Villemoa

Ingis: din syster har tur som har dig! Skitbra att svinet ska flytta, blir så arg när jag tänker på det! Förstår att du inte har ork till nåt annat just nu. Kram på dig!

Fru sy: men gumman att ha det så jobbigt! Hoppas det vänder för gott snart! Det är bara att inboxa om du behöver prata. Kram på dig också!

Fru Bygg: vad trist att vara sjuk, krya på dig! Kram

• Villemoa

Andbeyond: vad läskigt med blod! Tur att det inte är någon fara även om man kanske blir lite rädd!

*vinkar till Aleta*

Ninnis: men nej vad mycket jobbigt samtidigt! Jag beklagar din morbrors bortgång, hade inte en aning om det. Hoppas allt är bra med din mormor trots allt! Stora kramen!

• Villemoa

Heloise: men vad trist att det råkade bli fel i bokningen! Tycker inte att det blev så fel för nu får ni två tillfällen i Sthlm istället Tycker att det var en jättebra present till födelsedagen eftersom han så gärna ville se dem. Du är så omtänksam gumman, kram!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans