• Fru Bygg

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Är hemma med en snorig och förkyld liten tjej idag och inte har det blivit ngt bättre med sömnen heller. E är ju så stimmig om nätterna nu när hon är så förkyld (vilket är förståerligt). Maken tar så mkt han bara kan om nätterna och kvällarna, så jag kan inte begära ngt mer från honom.

Tänkte passa på att sova lite nu när E sov lite tidig middag, men hon ville bara sova i knappt en halvtimme så jag hann ju inte mer än lägga mig innan det var dags att gå upp igen.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe och lite choklad och försöker bli lite pigg.

• Fru Bygg

Fru E, vilken luring du gjorde. Satt med andan i halsen innan jag hann scrolla ner så långt. Förresten tror att det är den 23:e som vi pratade om fika, eller har jag missförstått tjejer?

• Fru Bygg

Villemoa, hur gick vändningsförsöket idag? Eller du är kanske redan på BB?
    Har hört att förlossningen kan sätta igång när man gör vändningsförsök.

• Fru Bygg

Fru E skrev 2010-11-02 12:50:14 följande:
    Fru Bygg-den 23 är helt tom i min kalender så för min del är ni välkomna när ni vill!

Va bra! Ser fram emot det!

• Fru Bygg

lanovia 08 skrev 2010-11-02 12:50:00 följande:
    Ok tjejer vad gör man om man har en man som drabbas av ångestattacker och inte verkar kunna ta sig ur dessa själv. Verkar som det behövs någon att prata med. Hjälper inte att jag sitter här och säger att det han är rädd för inte kommer hända.Vart vänder man sig? Hans läkare är ledig i 1vecka....

Håller med Fru E om att en kurator kanske kan vara bra att prata med. Så bra att du tar tag, inte ska maken din må dåligt!

• Fru Bygg

Ninnnis skrev 2010-11-02 13:11:50 följande:
      Tack! Jag skrev fel först så det skulle enligt eniro ta drygt sex timmar... En halvtimme verkar mer rimligt Jag slutar kl. 15 så mellan 15.30 och 16.00 hade passat mig perfekt!Vad säger ni andra? Vilka fler kan och vill?

Jag kan också! Låter perfekt mellan 15.30-16.00!
    Ingis kunde väl också, tror jag. Kan Hvidis?

• Fru Bygg

Ingen som har numret till Villemoa och kan skicka ett sms och kolla läget? Är så nyfiken på hur det går. Tänk om puerto vänt sig och är på väg ut?

• Fru Bygg

Fru E, kan du inboxa din adress till mig också?

• Fru Bygg

lanovia 08 skrev 2010-11-02 14:13:55 följande:
    Oh vad det skall vara svårt att få vård i detta land. Ringa samtal hit och samtal dit. (Om det är lättare i något annat land låter jag vara osagt)

Åh, vännen! Det är konstigt att det ska vara så svårt att få hjälp! Men du... om det är riktigt illa så kör till psykakuten, där kan de väl inte neka ngn hjälp! Annars så ring åtminstone dina eller hans föräldrar eller ngn vän som kan hjälpa även DIG i allt detta. Det är inte lätt att ta hand om sin man som inte mår bra och barn och hund helt själv!

• Fru Bygg

Fjällbruttan skrev 2010-11-02 14:49:26 följande:
    Nu ska jag sluta trakasera er en stund, Grodan vill äta!Tur för er Men jag kommer tillbaka om Villemoa svarar Kram kram kram!

Du trakaserar aldrig! Ja, kom tillbaka och rapporta om Villemoa svarar!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans