• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Aleta: då blir jag genast nyfiken på var du bor! Jag tror också att SDs intåg i riksdagen beror på okunskap, nåt annat vågar jag inte tänka på!

Har en kompis som på fullaste allvar tror att det är FPs fel att folk röstat på SD bla pga deras förslag till burkaförbud. Att det var en invit liksom..iaf jag blir mörkrädd för jag tror inte alls att FPs intention är att förbjuda religionsfrihet i det här landet. Snarare att ge invandrarflickor samma möjlighet som svenska flickor har och har de en lag att stödja sig mot kanske det blir lättare för dem att inte behöva ha burka. Många blir ju påtvingade att ha det. Detta är förstås en mycket komplex fråga. Vad säger ni Heloise och Panzer som är mycket mer insatta i FPs politik än mig?

Tror att SD blivit inröstat pga okunskap men också pga de båda blockens ovilja att diskutera invandringspolitiken öppet och att SD inte fått något utrymme i debatterna. Man har inte fått höra eller kunnat syna SDs politik på samma sätt som de andras. Det tror jag är den största bidragande faktorn.

Lyssna på mig, sitter och håller på med amatörpolitik mitt i natten. Förstår om ingen orkar läsa min svada Nä, var tvungen att få ur mig lite frustration kring SDs intåg i riksdagen.... 

• Villemoa

Fru sy: vad härligt att allt såg bra ut på UL! Nu ska du bara sluta må illa också så är allt tipp topp!

Fru Bygg: klart lilla E ska hjälpa till att packa Det är ju så himla trist att packa, bo bland kartonger men snart får ni flytta!

Heloise: skriver under på allt du säger om SD!
    Varje gång jag ser en bebis landa på mammans bröst så grinar jag, det finaste som finns att få snusa sin bebis!

Blomman: du SKA ta upp det! Som Heloise säger; vi kan inte tiga och låtsas som om det inte existerar. Det är hemskt och det ska tas upp!

• Villemoa

Nu har vi varit på tillväxt-ul och allt såg bra ut! Pyret beräknas väga 1940g i v.31+3, som jag är i idag. De jämför med en 3,5 kilos bebis som i samma vecka förväntas väga 1870g så vårat pyre är 3,7% större BM sa att förväntad förlossningsvikt bör ligga på ca 3,5 kg och det är 1,1kg mer än vad Moa vägde när hon föddes. Vi får väl se. Det viktiga är att allt ser bra ut!

Pyret ligger som en ostbåge i magen huvudet till höger, ryggen till vänster och benen till höger. Min lilla ostbåge....

• Villemoa

Heloise skrev 2010-09-20 12:45:16 följande:
    Åh vad skönt att allt såg bra ut! 3.5 är väl lagom Finaste lilla ostkroken, fattar du snart är hon här lilla lillasyster, tiden går så himla fort.

Ja, 3,5 är alldeles lagom  Ska bli intressant sen att jämföra förlossningarna när man en gång fött fram en liten räka och sen en normalstor bebis

Ja, det är helt sjukt att hon snart är här! Jag måste nypa mig för att fatta att det är sant! Börjar bli lite nervös också men det hör till. Har idag fått hem Abascals bok så den ska jag börja läsa i snart.

• Villemoa

Det har gjorts ett Skolval 2010 runt om i landets skolor där över 1400 skolor anmält sig och uppskattningsvis 360 000 elever har röstat i valet. Det preliminära resultatet har nu kommit och SD fick 12,78% av rösterna jämfört med 4,31% 2006!! Så det behövs verkligen pratas om detta runt om i skolorna!

Källa: www.skolval.se

• Villemoa

Ja, kram Ninnis! Fy vad tungt ni har det inom släkten nu. Många kramar till dig och din familj!

• Villemoa

*vinkar till lanovia*

Ingis: Åh, lilla busan har haft kalas!! Skagensmörgåstårta *slurp* MÅSTE göra smörgåstårta nån dag!

• Villemoa

lanovia: snart, snart har ni ert nya kök!

Daa: skönt med stöd från chefen! Hur mår du idag, är du tillbaka på jobbet eller ligger du nerbäddad i soffan?

Ingis:     Stackars, stackars din syrra och hennes barn!! Vilken jävla galning, hoppas de låser in honom och slänger bort nyckeln för lång, lång tid! Skönt att de fick stöttning av polisen. Kramar till dig och din syster!

• Villemoa

Aleta: grattis till jobbet men jag förstår din sorg också! Många, många kramar till dig!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans