• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Aleta skrev 2010-09-29 13:01:16 följande:
    Nu på förmiddagen har jag diskuterat bl a flyktingpolitik med en kommunpolitiker från SD!Slutsatsen var att han inte var speciellt insatt i ämnet utan bara kunde de där allmänna fraserna om att "våra egna ungdomar måste få jobb" och "vi kan inte ta emot alla" och "de lär sig inte svenska". När jag började gå in på djupet så fanns det inte mer. Han är nog egentligen med i SD för att kunna driva en hjärtefråga som handlar om något helt både annorlunda och okontroversiellt.

Och det är ju det som är så skrämmande, att många inom SD och de som röstat på dem inte är så insatta utan att de kommer med standardfraserna. Och än mer skrämmande är ju att de kommit in i riksdagen pga dessa standardfraser!

• Villemoa

Heloise skrev 2010-09-29 16:29:17 följande:
    Rapport ifrån BM: tillskillnad ifrån Daa så fulsurfar jag på jobbet BT 120/65Blodsocker:5.5Hb:121Vikt- 3hg sen v26, totalt -3.3kg sen inskrivningen Jullan: 144 slag/minAllt var bra. lät bra och såg bra ut. BM tyckte ajg skulle vänta med snuskflytningarna ca 1 vecka, hade det inte blivit bättre så skulle jag ringa kvinnokliniken, SD sa hon hade med jobbet att göra och blir det ohållbart så ska jag gå till Dr och sjukskriva mig, men det är ju bara en månad kvar känner jag.Nu måste jag packa ut frukt, livet är glamoröst ibland Btw Villemoa Andbeyond och Daa, härligt att ni hade det så bra, hade oxå velat vara med och prata och äta kärleksmums

Toppenrapport!

En månad med jobbiga SD är låång tid, tänk på det kära vän!

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-09-29 17:10:56 följande:
      Vänta nu lite här.....har du BARN Solde?  Och varför vet inte vi det isåfall? Eller visste alla det utom jag?Nu får du allt ta bladet från munnen!

Precis vad jag också satt och funderade på. Hade ingen aning om att Solde har barn!

• Villemoa

Den där människan i amningstråden hade ju inte alla hästar hemma! Jämföra sin "forskning" hon gjort bland kompisar med de vetenskapliga rapporterna du tog fram Aleta är ju mycket märkligt. Det jag reagerade kraftigt mot, och som jag inte hann kommentera, var de otroliga insinuationerna på att folk skulle vara perversa och ha psykiska problem. Folk har rätt till sina åsikter men när man går till personliga påhopp för att kunskapen och argumenten tryter, ja då har man gått jävligt långt!! Helt rätt att personen blev avstängd!

• Villemoa

Blommis: jag tycker att dina funderingar låter vettiga. Gillar också diskussioner därför att man som du säger får sina vyer vidgade. Klart är också att folk blir upprörda och ledsna oavsett hur man uttrycker sig även om man menar väl. Alla har ju sina referensramar. Det jag tycker är otroligt synd är när människor inte kan think outside the box. Att man inte ens VILL vidga sina vyer för det nån annan säger. Man måste inte ändra sin åsikt men det utesluter ju inte att man tar till sig nån annans.

• Villemoa

Skriver under på allt du säger! tack själv!

Daa skrev 2010-09-29 20:09:04 följande:
    Hej på er! Tillbaka i byn igen. Tack, Villemoa och Andbeyond, för igår kväll. Det var verkligen supertrevligt. Så häftigt hur man bara klickar ihop sådär utan att någonsin ha träffats live. Tyvärr var det ju som vanligt: tiden tickar iväg alldeles för fort och det blir dags att bryta upp. Och då har man ju bara hunnit börja prata. Men så roligt det var att få träffa er! Nu ska jag få mig något att äta och sedan se om jag orkar läsa ikapp innan liggdags. Det tycks mig som om ni varit ganska så aktiva här...
  • Villemoa

Heloise: tänk att du å Panzer är så nära mig imorrn men ändå så långt borta! Vilken TUR att vi har en date sista oktober! Pyret får hålla sig kvar i magen tills tidigast den 1 november

• Villemoa

Har dammsugit i två rum och plockat undan lite och nu är jag helt slut! Kul att man har hela huset kvar sen...får göra de "lätta" bitarna så får mannen dammsuga när han kommer hem sen. Ja så får det bli!

Ska strax iväg till BM.

Hej Fru Bygg!

Ha en bra dag i Växjö Blomman!

Solde: Städa är ett nödvändigt ont och att använda lediga dagar är ju dumt men när ska man annars hinna liksom! Spännande med lägenhetsvisning! Lycka till hos veterinären!

Flamman: Kungsörnens bakmixer är underbara! Brukar oftast göra Hallonkakan och Chokladkakan. Jag garnerar med florsocker och frukt och så vispad grädde till. Det blir mumma!

• Villemoa

Nu har jag varit hos BM; BT:120/80 Vikt: +2kg på tre veckor, totalt +6kg. Hb:109 så nu blir det till att äta två tabletter om dagen. SF: 30, har ökat med 3. Ligger fortfarande lite under kurvan. Socker: 5,6 Bebisen har inte vänt på sig och har hon inte gjort det när jag ska tillbaka om tre veckor så bokar hon in ett vändningsförsök på spec.mödravården. Lyckas inte vändningsförsöket, bara hälften av alla försök gör det, så blir det planerat kejsarsnitt. HUJEDAMEJ!! Hörrdu bebis, VÄND på dig snart!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans