I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
: - D glömde jag ju, det är ju för tusan den bästa!
: - D glömde jag ju, det är ju för tusan den bästa!
Dfk,
JO berätta mer om grannen! Shit! Hur fick du ut honom ur huset?
Vilken galning!
Allvarligt talat så hade jag antagligen råkat bli en mördare om det var hos mig det hände. Kanske än idag.
jag säger inte det för att raljera på något vis, utan på allvar.
jag hade svår PST efter alla hot och allt som hände på mitt jobb då jag stod ensam i Stockholmsnatten bland pundare och brottslingar.
Man smyger sig definitivt inte ostraffat på mig ifall jag har någon som helst möjlighet att försvara mig. Numera är jag mer normal igen, men uner flera år....ojojoj. jag kan ju säga som så, att skulle jag stått i köket med en brödkniv i näven vid skärbrädan, och någon helt oväntat tog på mig...det hade blivit nen ände med trolig förskräckelse.
FY vad obehagligt och oförskämt, ouppfostrat och helt gränslöst med en sådan granne!
*tackar gud för mina egna BRA grannar*
Okej, det är typ nu jag hade velat ha lite back-up:
www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m3836118.html
..å andra sidan vet jag ju att sådär tycker kanske alla, -ni med? -
så att säga som jag gör är antagligen det som verkligen är att sticka ut hakan.
Så, då är man väl äcklig då.
obs, jag ammade inte till smin son var 4, men bra mycket längre än vad somliga-eller kanske de flesta tycker att man borde.
Hm, ja det värsta är väl att nu hamnde jag visst i bråk i den andra tråden-alltså den andra bebistråden, bara för det. Värdelöst.
Cicci, vi tolkar inte vad som egentligen skrevs i den där tråden alls likadant. DET ser jag som grunden för hela skiten.
Det som jag reagerade starkt på i den där "Pullans" inlägg, var inte alls det, utan att hon förfasade sig precis lika mycket över "hur fan det skulle se ut om hennes 2-åring kom och ville suga på tuttet, USCH" tror jag ganska ordagrant var vad hon skrev.
Jag tycker det då kan vara värt att tänka på och notera att likaväl som det finns de som inte ammar alls, så finns det faktiskt ganska många kvinnor som ammar längre än 6-10 månader. Och att man inte bewhöver vräka ur sig saker som "perverst" osv i en tråd sådär.
Ingen har heller pratat om att amma en 4-åring på en fest. Det var Pullan själv som drog helt sanslösa slutsatser.
Jag tyckte hon uttryckte sig plumpt, okunnigt och illa, och när jag läste ditt första inlägg i det hela, så uppfattde jag det som att du helt höll med henne. Hon kallade mig faktiskt äcklig, och när jag länkade till vår tråd hade jag hoppats på lite fler nyanser än så.
Man får tycka vad man vill, men jag säger emot om jag blir kallad sådana saker. Det vet jag att du också gör.
Nu vet jag att du inte kallade mig det, men jag vet också att du -som så många andra -tycker att det inte är normalt och läbbigt. Det blir ju en hårfin skillnad. Om du tycker att det "inte är så roligt att få höra att någon blivit ledsen" så kanske du också kan förstå att det inte är så roligt att få höra att det man själv valt ses på som konstigt.
Vänta nu lite här.....
har du BARN Solde? Och varför vet inte vi det isåfall? Eller visste alla det utom jag?
Nu får du allt ta bladet från munnen!
Solde, vart tog du vägen? du kan ju inte bomba tården med årets överraskningsnyhet och så ploppa ut dig!
Hoppas jag inte trampade i något känsligt här nu bara...
Alltså, ni måste bara läsa vidare i den där tråden med Pullan och amningschocken.
Fullt av tomma hjul i full snurr, inte en hamster så långt ögat kan skåda.
Jag kanske skulle donera en slipsten, till knivarna i lådan?
Heloise, Panzer har ännu inte insett vidden (haha) av hur stor en barnamun kan bli-och hur högt den kan låta dessutom.
För övrigt så ska de ju greppa om typ hela vårtgården, så har du inte bröstvårtor som är 10 am långa så Jullan kräks, så lär det nog gå bra.