Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Klart du gör! Jag är säker på att hon har all uppbackning hon någonsin kan behöva i sin mamma. Och att hon vet att hon är trygg och älskad.

• passionsblomman

Nytt SMS från Heloise:

"Det blir snitt ikväll, de vågar inte vänta. "

Käre gode Gud, nu får du ta hand om det här!

HUR ska man kunna sova inatt?????
    jag vankar runt här som en oslalig ande!!!

• passionsblomman

Uppdateringsfunktionen i tråden funkar iallafall!!!

Jag har hälsat samma sak Villemoa. Gött att vi tänker samma tankar!

• passionsblomman

anne på grönkulla skrev 2010-10-04 19:16:26 följande:
    *kikar in som smygis* kan bara försöka peppa er i dramatiken med en liknande historia av solskenskaraktär, känner en liten 2 1/2 åring som hade alltför bråttom ut i världen och föddes i v 28, ca 1 kilo lätt. Det var oerhört påfrestande för alla inblandade och hon låg på neo tills dess att hon skulle ha fötts men har efter det varit en av de piggaste ungar jag nånsin skådat - inga tecken på efterhängsna konsekvenser av den förtidiga dramatiken kring födseln.Så jag håller tummarna för att Jullan är en liknande liten kämpe!

ALLA positiva storys behövs! Hej förresten Anne!

Jag tycker det hemskaste just nu är att det ju säkert kommer att ta skitlång tid innan vi vet HUR bra saker och ting gått. Det är liksom en hel massa steg som ska klaras av innan man vet att det blev så som för din kompis.

• passionsblomman

Villemoa, de visste ingen tid själva, men jag skulle tro att de är på PO nu, för de sa ju att det skulle ske ikväll, och nu är det jju kväll tycker jag. Annars är det ju natt och det verkar väl onödigt?

*svamla svamla*

• passionsblomman

Å vad gött att se trådgrannrna också här idag!

Jag tog faktiskt för givet att Heloises sms gått ut till fler än mig så att ni nog visste innehållet nu. För eftersom det var omöjligt att somna inatt kände jag att "kliver jag upp nu kl 4 och slår på datorn, så får jag vara vaken hela dygnet, och det är det ingen vits med". Alltså har jag sovit lite nu på fm.

Lilla Elise, välkommen till världen! Det är du ska du veta, fast jag inte begriper vad du skulle ha så bråttom för.
    Och grattis till er dotter Heloise och Panzer. Mitt i hela den här chocken och oron. Risken är väl stor att det kanske känns "Grattis? det här är inte grattis, det här är helfel". Men ni är mamam och pappa nu. Det är det största man kan bli.

Jag hoppas ni har ett team omkring er som verkligen stöttar och kan styra upp er värld till någon slags struktur i allt det här kaotiska. Att ni har backning hemma med allt prakttiskt osv.
    Men mer än något annat önskar jag er att Elise får fortsätta utvecklas lugnt och utan en massa fler trauman, så att ni får åka hemmed en frisk och stark liten bebis framöver.

• passionsblomman

Tjaba Melondoft!

Hörni, just nu är det bara en sådan overload av allt jag blir orolig för, vill peppa i och som jag bryr mi om när det gäller er allihopa, att jag fasen inte vet hur jag ska sortera ut det. Vilken massa saker det är!
    Jag blir helt splittrad i skallen!

Nu kan jag tex plötsligt inte alls minnas när det var du sa att det var prel ÄP Ninnis? Var det nu på torsdag? eller nästa?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans