• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

HURRAAAAAA!!!
    Grattis Ninnis och Ninnismannen!!! Helt underbart. *Hoppar och dansar av glädje*

Jag håller med Fru E liten högre dos gör susen i musen för Blommans folliklar .

Upp och surfa på plusvågen tjejer!

• Aleta

(Fru E, du äter väl inte Ipren på riktigt just nu? )

• Aleta

Vad härligt att Elise fått komma till Gävle, ett steg närmare smurfhuset!

Många kramar Flamman, du är så enormt stark, hoppas vi kan stötta lite mer nu när kompisen blir borta ett tag. ♥

Follikelboom!

Annars är jag lite snurrig av alla ångor från färger och allt vad de har överallt i huset.
    Igårkväll panikflyttade vi hela familjen ner till mammas sovrum eftersom jag blev illamående, yr och såg suddigt efter att ha vilat i sängen en stund på eftermiddagen.
    Hur kan man jobba i de där ångorna! 

Pussar och kramar till alla er andra också!

• Aleta

Kära vänner!

Jag har läst och tänkt kommentera, men nu är jag allvarligt snurrig i huvudet och illamående av färgångorna. Läskigt!

Så tänk dig att på den här raden står en kommentar som rör just dig, för jag har läst och brytt mig om! ♥

(Det är proffsmålare här, inte vi själva, men det är över nästan hela huset, i alla fall överallt där vi har internet. )

• Aleta

Hurra för städat!

Blomman, jag är ledsen, men jag hittar inte andra tråden och nu måste jag fly i säkerhet känner jag...

• Aleta

Jisses!
    Nu är det för tillfället ganska ångfritt i huset och jag har läst och läst och läst och läst.

Blomman! Jag måste ha loggat ut precis när du skrev om de tre äggen, många retroaktiva kramar skickas härmed! Och en hel bunt till det betydligt mer positiva beskedet du fick sedan. Och en extra bunt inför tisdagen!

Lanovia, så trist med bilen! Vi har haft bilbekymmer också, bytte bromsar i torsdags på stadens billigaste verkstad (never again) det rykte om ett av hjulen när vi kom hem! Ringde verkstaden som sa att det går över. Nästa dag, lika illa, ringer och åker dit. De byter en grej som har gått sönder, men det är ändå lika varmt om det hjulet. Ringer granne idag som är mekanikergeni. "Livsfarligt, kör ej bilen!" Jag ber så snällt om hjälp trots att jag vet att han helst inte vill och är så snäll att han inte säger nej, men känner mig desperat. Han lagar bromsen som inte hade varit trasig om inte "proffsen" på verkstaden hade struntat i att smörja delarna...

I'm Yours, hej! Vad mycket nytt och spännande, berätta gärna mer!

Heloise, klart att du är trött! Ingen förväntar sig ännu mer tack, ni har skrivit tack i tråden redan. Koncentrera dig på att orka med. ♥

Flamman skönt att du har kören som andningshål och att du ska leta efter hjälp. Flammor på gränsen till nervsammanbrott vill vi helst undvika.

Underbart brev från livscoachen Blomman! Och det är nog något som vi alla verkligen borde ta tag i, att våga släppa taget lite och bara vara och andas.

Vilka fina magar Daa och Fru Sy!

Grattis till namnsdagsbarnet och så skönt att få sova ut! Fast inatt blir det inte en timme extra som man skulle ha hoppats på, ungarna kommer bara att vakna en timme tidigare istället.

• Aleta

Ja, en bra bilmekaniker är lika svårt att hitta som en bra frisör.

• Aleta

Vilken härlig kväll med härliga tjejer Flamman!
    Orientalisk dans är underbar, det måste du bara testa, tjejerna kanske kan vara med på ett hörn om du måste ta med dem?
    (Kan du inte inboxa tjejens namn, det skulle vara kul om det är någon jag känner.)

• Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-10-31 15:34:41 följande:
    Och så för en stund sedan fick jag ett Skype-samtal från bästa väninnan med dotter. De är framme i Indien. Vi fick se dem, prata med dem, vinka, se utsikten över havet och de har det verkligen underbart! Puh, så skönt att det finns Skype. Helt plötsligt känns hon inte så långt borta. Men såna där tête a tête samtal blir det ju inte med henne på ett bra tag...    
    Om ni är ensamma hemma?
    Skype kostar väl inget, eller?
  • Aleta

Lanovia, vad bra att ni kan prata med varandra, hur var det, får han annan hjälp också?

Hvidis, den boken känner jag inte till, vad heter författaren?

Fru Bygg, det är hemskt när man inte får sova, kan inte maken ta över en natt?

Maskerad skulle vara jättekul!

Oj vad mycket som händer i slutet av veckan. Imorgon åker jag iväg med maken till Marrakech, så jag kommer inte att hinna läsa på ett tag. Jag får bita på naglarna tills jag kommer hem!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans