• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Så kul att det gick bra på utställningen Solde!

Här är det också kallt, man kanske skulle ha köpt med sig en fleecedjellaba! Det puttrade förbi en gammal tant iförd detta svala (?) plagg mitt på dagen när man svettades som mest. Andra nöjde sig med fleeceunderställ under normaldjellaban... 

• Aleta
    passionsblomman skrev 2010-11-09 15:39:11 följande:
    Aleta, vad är en sådan där djävulsballa?
    Traditionellt plagg av den här typen:

djellaba.jpg

• Aleta

Tänk er den i fleece! I 30 graders värme!!! (Och givetvis med byxor och tröja under, det ingår liksom eftersom det är lite slitsar och hål i sidorna där det borde vara fickor men bara är...hål!?

• Aleta
    Fru sy skrev 2010-11-09 19:40:24 följande:
    Förresten så var det en elev idag som undrade vad jag varit så länge. När jag berättade att jag är gravid och har legat hemma och kräkts sa han: Jag som trodde du legat hemma och ätit chips och dip och kollat på fotboll och att det var därför du blivit lite tjock
  • Aleta
    Fru sy skrev 2010-11-09 21:16:31 följande:
    Tror jag kände något sprattel i magen precis... inte säker men det var liksom som det kittlades inne i magen på ett annorlunda vis.
    Mysigt!
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2010-11-09 15:50:16 följande:
      Det ante mig. Har du köpt med dig en sådan hem? Och hade de sådan i fleece menar du-på riktigt?
    Jag hade redan en...(fast inte i fleece!)
    Var i Marocko när jag var gravid första gången (man är mäkta populär då, de älskar ungar!). Jag var faktiskt så modig att jag tog med den och traskade runt i den en hel dag. Jag blev betydligt mer uttittad i den än i medeltidsklänningen från Gotland! (Den kanske inte ska bäras med solglasögon och handväska? )
    Tjejerna kommenterade medeltidsklänningen och karlarna djellaban. 

Hvidis, jag hade en kappa som var väldigt vid och gick att få igen med ett nödrop. Snyggt var det inte, men det behövdes tyckte jag. Jag röstar också på jacka.

• Aleta

dfk. jo vi har samiska rötter och om inte om fanns så hade vi varit tvåspråkiga. Mormor gjorde som så många andra och höll allt samiskt hemligt för barnen så att de inte skulle råka illa ut. Dessutom var samiska och till och med norrländsk dialekt totalförbjudet i skolan när mamma gick!
    Min farmors pappa dog tidigt, när hon bara var 4½ år, så då försvann samiskan där också eftersom mamman inte kunde samiska och de bodde i Uppsala.

Bruttan, vilket stolpskott han är ditt ärkeas! Förstår att du blir arg. Du var inte alls dum, allt var annorlunda då och du upptäckte ju hur det stod till så småningom! Förresten så fick ni ju guldklimparna, så helt värdelös var han ju inte.
    Heja, på kommungubbarna bara! Vem ska betala deras pension om det inte kommer några ungar som kan växa upp där?

Fin mage Villemoa, sååå stor är den väl inte? Jag såg ut som en mindre flodhäst jag.
    Men det är klart, Daa borde ju klå oss båda!

Förresten Daa, gick du inte upp i vikt? De kan ju maka till sig plats både uppåt och neråt antar jag?

Ninnis, vad jobbigt med huvudvärk, lite Panodil kan nog inte vara farligt, det har vi väl alla tagit? Det ska nog vara mer regelbundet och maxdos för att riskerna ska öka gissar jag.
    Vilken gullig chef som köper riskakor!

Blomman, det är nog inte många som känner till det där med p-pillerna. Man tror ju också att tjejer kommer i puberteten tidigare pga detta också.
    Och massor med kramar till dig!
    Nytt uttryck? ABC-mammor = knäppgökar med för många och felaktiga åsikter som prompt ska lägga sig i!

Fru E, svart toapapper var en bra idé!

Flamman, vad innehåller de där dropparna? Det låter som ett bra besök, speciellt som han gick att prata med.
    Usch vad hemskt med bekantingen som inte står upp för sina barn! Tänk om han skulle bete sig så mot hennes ungar! Barn har inte valt föräldrar så de får banne mig se till att de blir accepterade och insläppta i nya familjer.

Solde, hoppas visningen går bra!

Fru Sy! De där "nästan alla andra" som heltidsjobbar när de är gravida mår inte illa som du gör!!! Du gnäller inte! Jag mådde själv jätteilla men kunde oftast hålla undan det med ett russin, alltså knaprade jag sakta i mig ett russin med jämna mellanrum (bita av halva, försiktigt tugga och svälja, sedan andra halvan.

Detta resulterade i att jag gick upp 30 kg!!! under min första graviditet, hur bra var det för mig och barnet? Det hade varit bättre om jag inte hade bitit ihop så himla mycket utan legat hemma och vilat de dagar de var som värst istället.

Lanovia, tack för den bilden!

• Aleta
    passionsblomman skrev 2010-11-11 17:16:00 följande:
    "jaaa, jag förstår PRECIS hur du känner-jag har så JÄVLA ont i ena skinkan idag!"
    Snälla nån! Vilken kommentar!
  • Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-11-11 13:07:08 följande:
     hur ska jag klara av en middag med dem på lördag? Måste jag supa mig full kanske?
    Usch! Ja, jag skulle ha väldigt svårt för att inte t ex berätta om ett hemskt par som jag har hört talas om där de gör skillnad på barnen.
    Huuuur kan en vuxen göra något sådant, ett barn kan ju inte välja vilka vuxna de har omkring sig?
    Kan ni täääänka er vilka typer som förstör deras barndom, de kommer ju att må dåligt resten av livet!
    Ääääär det inte förfääääärligt?
  • Aleta

Grattis Muggles, vilken grej! Att dessutom ha gjort ett ultraljud och trott att det var ett barn för att nästa gång få veta att det är två!

dfk-gooodis, nu blev jag också sugen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans