I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Förresten så har jag nu försökt uttrycka mig lite igen i granntråden. Kolla gärna och säg mig ärligt vad ni tänker om mina funderingar.
Förresten så har jag nu försökt uttrycka mig lite igen i granntråden. Kolla gärna och säg mig ärligt vad ni tänker om mina funderingar.
*på väg till Växjö över dagen*
Ha en bra dag alla trådisar!
Daa,
Jag är så himla glad för att jag har den här jobbcoachen!
Skitbra möte. Jag känner mig full av hopp om att jag ska kunna bli "det mesta jag kan bli av mig själv" och att jag ska kunna hitta kanaler för min potential och få använda det jag bär på, har med mig och kan.
Att det sedan är en väg att gå, som innehåller svåra kurvor, halka och gupp-och kanske ett och annat dike, det ingår. Men det är MIN väg. Och ingen annan kan gå den bättre än jag.
Heloise, jag läste det här igår:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fel-att-neka-gravida-sjukpenning_5428105.svd
Exakt samma ämne, men fokus på att det blev fällande dom och att FK fick på näsan.
Så jag tog det som en positiv nyhet och att äntligen kanske man börjar ta hela grejen på allvar.
För det BORDE verkligen vara så att likaväl som vi värnar barns rätt till sina föräldrar genom en fantatikst generös föräldraförsäkrning i det här landet, så borde vi också värna dem innan de föds genom att vara rädda om deras mödrar.
För jagser det här ganska mycket som en baksida ipå jämställdhetsmyntet som istället gör allt HELT snatt. Jo, för numera ska kvinnor bevisa att de minsann kan allt, orkar allt och klarar allt-precis som männen. Fast med ett barn i magen-eller två-och med alla de krämpor som ofta kommer med det.
Ytterligar galet är att man-som vanligt-i vårt land så himla ofta är helt utlämnad åt VEM man råkar få som handläggare på F-kassan, A-kassan, AF, MVC, VC, CSN eller vilken av alla de avgörande förkortningsinstanserna som helst i samhället.
Men HUR jag skriver! Förlåt! Tusen fel överallt.
Heloise, kö-helskottat är helt klart en sak vi slapp nu, som räddade lite av ffa sambons förstånd.
Å andra sidan kan folk här ta mig tusan inte köra de heller, så tur att de är så få för annars vore det kaos...jag menar, de KÖR ju inte. Hur fan kan man liksom köra Nästan och Litegrand när man exempelvis ska ur en korsning eller in i en rondell. Kör eller kör inte, bestäm dig och bestäm dig lite snabbt för här kommer jag! vill man ju ropa. Fast det är ju en konsekvens av att om man inte läsr sig det illa kvickt i Sthlm, så blir man helt enkelt påkörd.
Heloise? *skitorolig*
Vad händer????
Åh shit vad skönt att höra att allt är bra Heloise, eller, allt är ju inte det om du har uvi, men sett i sammanhanget är det ju en baggis jämfört med vad som kunde ha varit.
HUGA!
Skit i att känna dig fjollig-den främsta orsaken till våra låga dödlighetstal för både mödrar och barn i vårt land är den vård vi har. SJÄLVKLART ska du ringa om det finns saker du funderar över!
Skriver under på vartenda ord!