Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-09-13 23:09:29 följande:
    Åh TACK Flamman-jag får erkänna att jag gensat blev lite nervös här nu när jag visade upp den...skönt att iaf en håller med mig! Nätauktion är det och det är livsfarligt. Jag kollar in en massa roliga och fina grejor hela tiden där nu sedan jag ramlade in där första gången. Jag har nu köpt två tavlor och en matta. Det kommer mera ra tatta tatta taj!
    Den var faktiskt rofylld, annars kan havstavlor lätt bli lite "ruschiga" och spännande med vågor som skummar och yr, precis som du skriver. Men din tavla utstrålar lugn. Jag får för mig att det är tidig, tidig morgon, männen på bilden är tysta, samlade, kanske mumlar de något lågmält... innan de ger sig iväg i båten. Naturen och havet håller på att vakna.
  • Norrskensflamman

Blomman, visst har du såna där wbt-skor?? Jag är så sugen på att skaffa, men de var så himla dyra tyckte jag här på vår sportaffär. Är de så bra som alla säger?

• Norrskensflamman

Mbt MBT MBT MBT MBT (var fick jag Wbt ifrån. Men om man vänder W upp o ner så blir det väl M?)

Jo, alltså, 2295 kostade de, svarta i skinn, men nu var de nedsatta till 1495. OCH jag tror banne mig att jag har en innestående bonus på sportaffären på 100 spänn. Japp, det får bli såna!

• Norrskensflamman

Nämen Heloise, *kramar om* Du har jättesöt mage, Jullan kan inte bo bättre Du kommer bli en fantastiskt mamma, tro inte annat!! Jag känner igen dina tankar så väl. Men när mitt första barn föddes och jag hade det lilla knytet i armarna, när all kärlek vällde fram inom mig, då förstod jag att även om jag är totalt oerfaren i föräldrarollen så finns det faktiskt ingen bättre mamma än JAG, till MINA barn. Till Jullan finns inte bättre mamma än du, bästaste, finaste Heloise

Vad gäller rädsla för förlossning så förstår jag dig även där. Det enda jag kan råda dig till är att läsa den där boken som hon barnmorskan skrivit (hjälp mig någon, jag minns inte vad hon hette), och så säger jag bara Stå-upp-epidural!

Inboxa mig Heloise om du vill stöta och blöta, jag delar gärna med mig om hur det var för mig.

KRAM!

• Norrskensflamman

Ang din jobbsituation så undrar jag också, var det bestämt om du får havandeskapspenning och när i så fall? Du skulle behöva få vila NU och slippa stå och gå hela dagarna, särskilt med såna foglossningar !

• Norrskensflamman

Skruvas fast? Det har jag aldrig hört?!

Med T hade jag stå-upp-epidural. Det var min räddning då.

Med K hann de inte lägga den. Men det gick bra ändå, för T hade redan banat väg, så det var mycket lättare då.

• Norrskensflamman

Ingen kommer kunna ge Jullan mer kärlek än du o Panzer, Heloise. Och det kommer man mycket långt med när det gäller barn. Resten kommer ni också fixa, det är jag HELT övertygad om!

• Norrskensflamman

Jag trodde man liksom limmade fast de där elektroderna, de micklade med nån gel där tror jag. T hade då inga skruvhål i huvudet i alla fall...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans