• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Blomman har helt rätt, pga det invändig katastrofsnittet är naturlig förlossning helt uteslutet, livmodern blir skör när det finns 2 ärrvävnader och det finns risker för att den inte håller för påfrestningen av en naturlig förlossning.

Inatt ringde telefonen, det var jourläkaren på neo, han ville bara berätta att en av studenterna som varit på Elise avdelning har fått vattkopper, så de skulle sända nått immunförsvarsboost ifrån Falun som de skulle ge alla barnen på hennes avdelning, jo men tack, det var det vi beövde lite mer oro

Nu ska vi äta hotellfrulle och sen familjemys, utan tester och prover

Jag nämnde nog aldrig igår att de hittat en syra som är för hög i hennes urin, men vad det innebär, eller vilken slags syra eller om det ens är något avvikande vet jag inte, jag vet bara att de ska utreda det ytterligare på labbet i huddingen., ytterligare nått att oroa sig för. Jag kommer att vara 50 innan vi får ta hem henne

• Heloise

Härligt med bruttan och minbruttor-mys Villemoa

Vila och ta det lugnt Daa, Axel och Fälga vill att du sussar gott.

Elise har till sin stora avsky fått sig en första tvagning, herre min je vad hon skrek och fäktade med armar och ben. Hon vart jättearg Vi var lyriska, mera skrik och arg bebis är det bästa vi vet Sen efter badet så låg hon och tittade på oss med vidöppna ögon jättelänge( har inte hänt förut). Bad= chock= vaken bebis. Det kanske är tekniken, ett bad då och då för att väcka upp koma-bebben

Hon luktade ljuvligt efter ett litet bad och håret är fritt ifrån fosterfett, mammasnusk och svett.

Däremot har hon varit strulig idag, och co2( kolsyran/koldioxiden) gick upp med den modifierade cpapen, den sjönk lite när de gick över till cpap och satte högre tryck. Men jag vet inte, allt är ju så bra förutom det, det driver mig till vansinne. Varför andas hon inte ut? Funderar på att köpa ett profylaxband åt henne, andas ut och andas in

Annars en mysig familjedag, som avslutades med ren och vaken bebis

Pappan filmade badet och ska lägga upp på youtube sen( hemma datorn är snabbare) så han länkar den tiller så får ni se på arg minibebis.

Puss

• Heloise

Åh nu har stolta mamman tittat oxå.

Upptäcker en del saker

1: hade ingen aning om att det var ljud på filmen... jag låter helt puckad...

2: Vi skrattar åt vårt barns ilska och missnöje...

3: Jag skrattar nu med

4: för de som inte fattat, det är underbart att se koma-bebben skrika, fäktas och vara allmänt skitsur. Så stora fel kan det inte vara på henne så arg som hon blev.

5: Hon är alldeles ljuvlig

6: Hon är lik Panzer, speciellt när hon tjurar

• Heloise

Ninnis!

Jag är så otroligt glad för dig och din mans skull! Jag har inte ord nog att säga hur underbart fantastiskt det är att det blev ett +!

Tänkewr på er men är helt slut, både fysiskt och psykiskt, vi har ätligen kommit till gävle, skvätten mår bra och de har fått ner koldioxiden lite men det är långt kvar.

Bruttan: Tack så hemskt mt för de underbara kläderna, snart kan hon ha tröjan *puss*

Jag hade tänkt skicka ett tack mail till er alla för pkt vi fick i usala och för att ni är så underbara men jag hinner/orkar inte just nu. Men det kommer.

Har inte hunnit läsa hur läget ligger, men jag håller tummar och tår för fru E och blommis.

Hoppas lilla puerto vänder sig vilemoa och att de andra trådbebbarna håller sig lugna i magen.

Puss och kram

• Heloise

Flamman och Bruttan;  starka varma och underbara, stora kramar till er!

Daa: lyssna på läkaren, det är helt ok att vara hemma med axel och fälga.

Frue E: håller tummarna.

Blomman: Elise och jag hejjar på din små ägg, har tappat bort de viktiga datumen i all men du vet att du och blom-mannen finns i våra tankar hela tiden!

Är lite partisk men ni har så rätt så Elise är söt som socker och hon har blivit stor, hon får proteintillskott i kodmjölken, mammans tuttar har tyvärr nästan sinat helt men imorgon ska vi prova att lägga henne till bröstet och se om min hjärna fattar att den ska producera mjölk.

Känner mig så självisk just nu, det händer så mkt för er alla och jag orkar knappt hänga med, är det inte Elise så är det pappa och huset eller den nya oron för Panzers syrra. Det måste ju ta slut någon gång?

Men som Panzer skrev, Elise är klockren just nu, hon verkar ha klarat en trycksänkning i cpapen bra och hon kan var utan cpap typ 30 min utan större problem. Hon går dessutom upp en kexchoklad om dagen( typ 50gr).

Har jag glömt bort några så var det inte min mening, jag har bara skummat igenom sidorna.

Hoppas magarna mår bra andbeyond, fru sy, hvidis och Ninnis( vad härligt att skriva ditt namn!)

Villemoa: jag hoppas att vändningen går bra imorgon, jag ska ta ett snack med puerto!

Aleta ha en underbar semester!

• Heloise

Tack klockarbol!

Blomman: min mamma säger att det går i skov om 3... 2 down, 1 to go med andra ord (dvs om mamma har rätt)!

• Heloise

Bruttan: härliga mattias som jollrar!

Tänkte köpa en body till Elise som det står " I'm a pretty big deal around here" på

Du vad trodde mattias för vikt och längd

• Heloise

Susar förbi och håller tummar och tår allt vad jag fårmår för Fru E och Blommis!

Villemoa: hmm jag gissar på den 10e( är det datumet taget?) mitt nummer har du redan

Idag är Elise 1 månad och hon har firat det genom att gå ur cpapen till syrgasgrimma hon har legat hela dagen och värdena ligger stabilt, hon syresätter sig utmärkt och jag har för första gången någonsin tagit upp mitt barn och lagt tillbaka henne utan att behöva hjälp ifrån någon sköterska I love syrgasgrimma! Jag har suttit och snusat i hennes mysiga lockiga hår och hon har kikat med sina vindtyriga ögon. Herregud vad jag är kär i den ungen!

Så länge hon håller värdena så får hon ligga kvar i syrgasgrimma. Läkaren susade förbi ett par gånger, firade av ett jätteleende och gjorde tummen upp. Underbart att ha glada läkare och att det går framåt!

Flamman: hrligt med lunch.

Hoppas magarna och de som bär dem mår bra

Lanovia: hoppas lilla tjejens magonda släppte.

• Heloise
    lanovia 08 skrev 2010-11-04 22:19:58 följande:
    Heloise underbart att läsa! Grattis till tjejen som redan är 1 månad.Hur mår ni nu?
    Jodå, vi kämpar på, det går,men visst är det jobbigt. Har tagit ett jobbigt beslut ang katterna, men det är som det är. Livet ändras ibland och då måste man anpassa sig.

Mitt största bekymmer just nu är att hitta enstäderska som kan städa innan vi tar hem Elise.

Hur är det med er?

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-11-04 22:35:37 följande:
      Jag vet, men det var liksom kvällens tidsfördriv. Men nu har jag sett det på datorn istället.Heloise, ska katterna få flytta? till någon annan eller till katthimlen?TÄNK att lillstumpan är en hel månad redan!
    En flyttar( Tirza), två till katthimlen ( de är gamla och väldigt präglade av mig, dessutom börjar de bli sjuka)
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans