I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
YES! Hejja Elise! Å vad gött med några slangar mindre!
Vart mer går det slangar till egentligen? Sond och något mer? dropp?
Och hur mår DU Heloise?
Och hur snart tror de att "snart" är?
YES! Hejja Elise! Å vad gött med några slangar mindre!
Vart mer går det slangar till egentligen? Sond och något mer? dropp?
Och hur mår DU Heloise?
Och hur snart tror de att "snart" är?
Daa, Ja huvudvärken känns jobbig mentalt, eftersom den förra vändan bara stegrades ju mer hormoner som sprayades in i kroppen. Alltså är det troligt att den gör det nu med och då är det närmare 14 dgar av skallebank att vänta. Och Ipren och sådana lite mer effektiva tabletter ska man ju inte ta inför behandlingen, så det blir att klara sig på Panodil och så.
Fnissade? Min mamam började asgarva när jag berättade.
Och sjläv hade jag noll medlidande.
-Herregud vad har hänt???
-Jag sprang in i dörren, kolla värsta bulan!
-Men åååh! jag trodde ju att du hade SKADAT dig!
-Men jag HAR ju skadat mig!
-Gaaaah! *stampar iväg tillbaka till sovrummet*
Jag vet inte? Jag har inte riktigt koll på hur länge preparaten påverkar kroppen?
Jag borde kanske ringa min gyn och fråga....
Ninnis, HUR har det GÅTT nu på VUL då????
För du har varit iväg va?
Inte nog med att jag är ryggskottad och headbangad, jag är visst blind också!
FJORTON ägg är ju kanoners!!! TÄNK om du får ut alla 14 och så massbefruktning och ett helt fotbollslag till frysen! Det är ju suveräna förutsättningar, faktiskt!
Ojojoj, vad detta är spännande!
Hur mår du? är du svullen och spänd och öm eller hur känns det?
Visst är kvaliteten det viktigaste, men 14 ägg är ju en väldigt bra siffra, eftersom man ju då har många möjligheter att där finns jättefina i tillräckligt antal för både återförande och frys.
I andra tråden pratar vi mycket om att "en ivf är ingen ivf och att genomsnittet är 50% som lyckas inom tre försök", bara för att man ju är så galet nervös inför detta, så man försöker tala om för sig själv att det lär ta ett par försök och så vidare.
Fast det hjälper inte. För det är allt hopp på ett kort på just det försök man gör ändå. Hur man än resonerar med sig själv. Man hoppas fullt ut och blir lika fullt ut besviken. Det är väl så det är helt enkelt. Men, man behöver sina små positiva halmstrån i hela processen. Som att vi fick vårt enda lilla Eskimå-hopp till frysen, när nu det första inte lyckades.
Nu hoppas jag att det åtminstone ska kunna bli samma igen, med ett tillbaka och ett till frysen. men skräcken är ju noll och inget alls.
Som sagt, livets gång och alltihopa samtidigt!
På min klinik är det ET två dagar efter ÄP, så det ska följa cykeln så exakt som möjligt. Såvida man inte långtidsodlar, men eftersom det inte varit aktuellt för mig, så vet jag inte ens riktigt vad som gör att man ibland väljer det.
Och på tisdagen borde de ju bara hunnit se vad ni fått befruktat? Sedan tar det ett dygn till att se hur de delar sig och växer. Det borde vara onsdag som gäller även förr er tänker jag. Men vad vet jag, det verkar gå lite olika till på olika kliniker också.
*sjunger för Ingis*
Det var en kyckling som hette Gullefjun
som skulle gå på promenaaad....
...och solen lyste på lilla Gullefjun
och alla hönsen sa kaka kakaaaaa!
Eller hur den är.