• Ninnnis

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Min mamma kom osökt att tänka på Den Lilla Röda Hönan. Hon som med sina små kycklingar skulle så sina frön, vattna, gödsla, skörda, mala, baka och behövde hjälp från kompisarna som hade tusen olika ursäkter att slippa. T ex. Grisen, som aaabsoooluuut inte orkade!  Hon som sedan lagade pannkakor/bullar (?) och då ville alla vara med och dela! Men tji fick dom!

Hon tillade att hon gärna ville vara med att så, vattna, tvätta, städa, mata, prata, handla, vad som helst. "Jag orkar aaabsoooluuut det mesta, om jag bara får vara med och dela glädjen i det goda reultatet"

• Ninnnis

Usch Blommis, var rädd om ryggen! Mys med Blompojken framför brasan och drick varm choklad du

Nu ska jag åka och handla och sen hem och mysa med mina älsklingkillar ♥

Kram på er!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-07 15:37:42 följande:
    Nu har min gyn återkommit med svar på tablettfrågan. Jag undrade vad hon tycker att man kan ta för smärtstillande när det är kombo ryggskottoch skallebank från sprayen.Hon tycker inte att det ska vara något receptbelagt om det inte blir absolut nödvändigt.Inte heller Ipren och andra liknande preparat annat än i små mängder och kombination med tex Panodil om det går att undvika. Och absolut inte när man väl kommit till sprutstart. Helst inte alls. Det gäller även salvor som Zon och liknande.Summa summarum; jag försöker nog klar mig med Panodil. Kanske ngn Ipren att somna på.

Oj då. Hoppas jag inte har ställt till det nu då...

• Ninnnis

Bruttan, vilket pucko till lärare! Vilken tur att det finns sådana starka föräldrar om du som orkar ta kampen och fajtas för barnens bästa. All heder till dig och lycka till idag!

Flamman, krya på er allihop och hoppas bilen är fin.

Leksi, usch vilka jobbiga besked för din bästis. Hoppas det löser sig till det bästa.

• Ninnnis

Vad FIN hon är, lilla Elise! Tack för att ni orkar uppdatera och att vi får dela detta med er. Panzer, krama Heloise ordentligt från mig!

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-10-08 09:36:06 följande:
    Ninnis-ja de där älflytningarna som man får av alla hormoner är inte att leka med

Eehhh, nej...

• Ninnnis

Fru Bygg, jag tänkte också föreslå en bok, trots mammans konstiga kommentar. Kanske en fin inbunden klassiker, eller en sångbok?

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-10-08 10:43:11 följande:
      *ser för mitt inre en städgubbe i gula gallonkläder som moppa snigelspår*

• Ninnnis

Soldemor skrev 2010-10-08 10:46:37 följande:
    Det finns en bok för barn som alla småbarnsföräldrar jag känner tycker är fantastisk, den heter den silvriga barnkammarboken. Skall vara underbar! 

Den köpte jag till min kollegas son

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans