• Ninnnis

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Finaste, starkaste Heloise! Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur ni har det och vad ni går igenom. Jag blir alldeles varm inombords när du beskriver hur du läser föir Elise. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni SNART får komma till Gävle och så småningom komma hem och leva en trygg och fin tillvaro som familj. Varma, innerliga kramar till dig, Panzer och Elise. 

• Ninnnis

Flamman, jag hoppas SÅ att mötet går bra imorgon (att maken släpar sig dit räknar jag med). Formulären är ju ytterligare ett steg på vägen i allafall. Du är stark! *kraaam*

Lanovia vännen, var rädd om dig! *stor kram*

• Ninnnis

Tack för tumhållning för äggen, det verkar som att det hjälpte!

Alla sju äggen har delat sig, men ett var lite för snabbt så det föll bort. Det är således sex ägg kvar i leken och vi får tillbaks ett imorgon eftermiddag kl.13.30

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-10-13 11:10:02 följande:
      Ooooh så duktiga små ägg! Men plockade ni inte 11 ägg? *totalt förvirrad*I morgon kl 13.30 ska jag sitta o hålla tummen enbart för er!!!!

Tack!

Jo, de plockade ut 11 ägg och 7 av dem blev befruktade. Statistiskt sett blir ca. 60-70 % av äggen befruktade och det stämmer ju ganska bra på oss.

• Ninnnis

Fjällbruttan skrev 2010-10-13 11:57:19 följande:
    Min tanke när du skrev att Elise var stillsam var för att hon mådde bra och var lugn och trygg! Så konstigt det då blir när de vill undersöka att hon är stillsam Men jag tror som de andra, hon är född med stora fötter för att stå stadigt på jorden när det blåser! 

EXAKT vad jag också tänkte!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-13 12:10:56 följande:
    Ninnis! SEX embryon! Fantastiskt resultat ju! Ni kommer ju att få FEM eskimåer och massor av hopp i frysen!Nu tänker jag inte minst på syskonförsök och så också.Hur mår du ?

Fast vi vet ju inte om alla sex fortsätter dela sig till imorgon... Men det ser bra ut än så länge.

Fysiskt har jag lite ont i nedre magen. Jag får gå försiktigt så att det inte "dunsar". Men det är visst helt normalt.

Psykist mår jag oväntat bra. Vi är väldigt förväntansfulla, men samtidigt ödmjuka inför chanserna (eller kanske snarare riskerna). Det är ju så många steg att bekymra sig för hela tiden att det är lätt att bli ett nervvrak. Men vi tillåter oss att glädjas åt varje avverkat steg och tänker "so far, so good".

Hur mår du?

• Ninnnis

Fru E (eller Blommis), tinar man alla embryon inför FET? Fru E, du har väl 10 eskimåer, tinar man alla för att vara säker på att något ska klara sig eller tinar man ett par stycken för att ha några kvar till senare försök?

• Ninnnis

Det är ju dumt om man tinar för få och inget är redo när det är dags för FET, men samtidigt verkar det dumt att tina 10 st och tex. ha 5 st över som inte kan användas? Eller kan de frysas igen?

• Ninnnis

Ja, jag tror det ända vi kan göra för att behålla förståndet är att glädjas åt alla små framsteg och försöka tänka positivt. Påminn mig gärna om det om sisådär 1,5 vecka...

Jag har ingen aning om hur länge de "håller sig" efter upptining, men det låter ju bra om man kan tina eskimåerna allt eftersom. Det där har de nog koll på.

• Ninnnis

Hvidisen förresten, jag har helt missat att svara på ditt inlägg om att ses torsdag/fredag! Imorgon em blir det ju återföring sedan kör vi till Småland på kvällen. På fredag begravs min lilla mormor och vi stannar där uppe hela helgen. Nästa vecka kanske? Jag vill både krama dig, gnugga gravidmage och låna fertilitetsamulett! Fler som kan/vill ses isåfall?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans