• Hvidbrud

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ja, jo det var bra! Skönt att slippa sprutor och att bli så gott som friskförklarad efter att ha trott att jag var blodproppsbenägen i 14 år!

• Hvidbrud

Mammor: ni som varit gravida på vintern, behöver man en ny varm vinterjacka eller räcker det med den innre bastun? Jag var ju gravid på sommaren och höll på att få värmeslag!

• Hvidbrud

Det här med paracetamol... I Danmark har de ett stort problem med fertiliteten. Många pojkars testiklar sjunker inte ner i pungen som de ska och senare i livet kan det skapa problem för dem. Har hört de svindlande talet var femte barn har kommit till med hjälp av farbror doktorn! Så fet är tur att vi har trådistjejbarn här, så vi har sluppit den sidoeffekten! Har ju på förnimmelsen (så även fjällmannen-saida) att jag bär på ett gossebarn denna gången så för mig blir det att genomlida huvudvärksattackerna. (må de vika hädan!!!) Jag vill ju kunna bli farmor!

• Hvidbrud

Blommis: det låter helt underbart! Hur är det man säger? Happiness is not having what you want, but wanting what you have.... Vill gärna sitta och klappa magarna på punchverandan snart!

• Hvidbrud

Fru sy: gnäll på du bara! Du berättar ju bara hur du har det och det låter inte roligt alls! Nej, inte två graviditeter är samma och vissa mår toppen och andra mår apa. Du tillhör uppenbarligen den sistnämnda typen, gumman. Tycker helt klart att du ska ringa till din BM och berätta. Hon kommer att förstå! Annars får du förklara så att hon gör det. Du och ditt barn är viktigast just nu och du ska ta hand om dig och inte må så dåligt att du håller på att ramla ihop i en hög! Skickar tusen tusen varma kramar till dig!

• Hvidbrud

Tack för råd om jacka! Klart jag ska ha en jacka! Har en fin som funkade hela förra vintern med grav-hull och extra tröjor. I år får nog inga extratröjor plats, men å andra sidan blir det förhoppningsvis inte så urbota kallt som det var i fjor och inte så låååååååång vinter! (Hoppas hoppas hoppas!)

• Hvidbrud

Ha ha! Vilket gäng slemsniglar som hänger här! Fru E: det blir värre med tiden också... Jag he he pappermuffar (hette det det??!) också, särskilt nu lär det känns som om jag kissat på mig hela tiden(!). Har bara sett rött i toan en gång och det var precis när jag spolade (skulle skynda mig, så jag han inte titta på pappret!) det var blod och jag fick skynda mig att göra det jag skulle så jag kunde skynda mig tillbaka till toa för att muffla(?) och till min lättnad var det "bara" min kära vän hrmoroiden från första graviditeten som hade brustit lite... "ryser av minnet"

• Hvidbrud

Klart att det är jobbigt att komma igång igen. Jag själv städade ju inte på två veckor när jag var chef och nu när jag börjat med det igen är det svårt att komma i varv igen. Är så trött och pulsen hamrar bara av att gå i trappan, kan inte kolla under sängen för magen är i vägen osv osv... Men shiiit jag måste ju jobba upp min sgi, så... Åh, den balansgången... Blä, änsålänge går det bra och i morgon ska jag till försäkringskassan och prata!

• Hvidbrud

Äntligen kan jag logga in.... Blir bara utslängd... Vill börja med att ge helipanzer en jättestor kram! Det får mig att tänka på vad moder Teresa sa, Gud ger en aldrig något som han vet vi inte klarar av, men ibland önskar jag att han inte hade så stor tilltro till mig.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans