I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Me tooo
Me tooo
Blommis: Men herregud va mkt gegg det var i pannan då! Fy va det måste ha luktat om de förra ägarna eldade hushållssopor....blääääää
Men då är nya makapären på plats eller? Inkopplad?
Skönt med nytt system med garanterat bättre verkningsgrad...m tanke på allt gegg...o slippa elda för att kunna duscha mm....
Aleta: Första dagen på jobbet är helt galen....allt snurrar i 190! Men var det roligt?
Hvidis: Hur mår du idag? Är det bra att dricka ingefärsdricka/the när man är förkyld? Bara ngt som poppade upp i huvudet här......
Fru Bygg: Hur är det med dig? Fortfarande fullt ös på jobbet? Bra med E? När ska hon börja dagis?
Lanovia: Vilken mysig födelsedag! Håller med Hvidis, du har en guldklimp till man!
Har ni kommit i ordning i köket o så?
Berättade för maken om spillevinkens sovställning o bus i/under stolen! Han insåg att busan är rätt lugn.....
Busungen min gick 10 m själv i lördags....med en groda o en hund i vardera hand.....men hon är en liten fegis eller försiktig hur man nu ser det......o sätter sig gärna ner o skuttar runt.....
Men varför forcera.....gå själv kommer hon att göra när som.....bara bra så länge hon INTE gör det!
Igår fick jag iväg panik-projektet precis i lagom tid för tömning av brevlådan....GÖTT!
Så idag ska jag inte jobba ens EN MINUT övertid!
På fredag ska vi fotografera lilla loppan, ska ta ett familjefoto då osså tänkte vi!
För det är inte så många foton där både mamman o pappan är med på fotot.
Oftast är det pappan för jag tar mest foto.
Julklappar!!!!
Vad önskar ni er själva?
Vad ska ni ge barnen?
Vad ska ni ge maken?
Vad ger ni till era föräldrar o syskon?
Min mamma fyller 70 på själva julafton o hon ska få silversmycken. Men hon måste ju få en julklapp osså.....vad ger man till en hyperuppbokad 70 åring som spelar golf, spelar fiol o dragspel?
Syrran ska få ett presentkort på Make-Up Store, ska jag fixa från mamma....
Funderar på en docksäng till busans dockor eller sacosäck.
Ska fixa lite med hennes rum o leksaker vid tillfälle....idag har vi nästan alla hennes leksaker i vardagdrummet/tv-rummet/matrummet/köket (öppen planlösning).
Men har tänkt att få in alla sakerna i vårt extra rum.
Matta så det är mysigt o leka på golvet...lite kuddar kanske....
O sen ska jag köpa adventsstjärnor till våra fönster, julrosor, någon amaryllis o hyacint (så kan inte svägerskan hälsa på...hehehehe).
Vill ut o shoppa o pyssla NU!
Nu får jag sluta spamma!
Jo jag ska köpa en lyxig hårinpackning till mig själv från svärisarna i julklapp!
Hej Muggles!
Hur är det med dina fragglar? Hur stora är de nu?
Hur var det...vet ni om de är enäggs eller? Visst såg ni bara en äggblåsa innan ÄL o därav tror ni att det är enäggs eller?
Mår du bra o så?
Massa frågor....sorry
*socialtundernärd Ingis*
Flammis: förlåt...var inte meningen att du skulle få ångest. Men jag förstår dig o håller med dig.
Skulle ni inte kunna få installerat ett eluttag som ni skulle kunna koppla in julgransslinga osv....så kan man tända o släcka inifrån.
Borra inte i era fina nya fönster.
Sen tycker jag det är väldigt fint med bara stjärnor eller stakar(hahahahaha såna med LJUS i ) i fönstrena. Tycker inte man behöver ha ljus överallt....*får mardrömmar o ser amerikanska överpyntade hus framför mig*
Lagom är bäst!
Jag har gett upp det där med att det ska vara si o så.....o vilka klappar man ska köpa o ungarna önskar sig si o så....i slutändan så är de gladast över att mysa o vara tillsammans med sina nära o kära o prata o äta julgodis så det står ut genom öronen!
Ungarna struntar i "kvalitetstid" de vill ha kvantitetstid sa en kollega till mig....o jag håller faktiskt med.
Åhh julkonsert....det är så ljuvligt! Är väl eg den största anledningen till att jag ville börja sjunga igen....har dock inte kommit iväg på fler övningar.....suck!
Såg i förgår en dokumentär om en spelman från Hälsingland....o jag blev så himla sugen på att spela igen....så jag frågade maken om han kunde tänka sig att åka till Gotland med mig nästa sommar när det är folkdansfestival!
O så nämnde jag att en av tjejerna här från BT skulle vara hela sommaren på Gotland!
O visst ville han det! Nu är ni "vittnen" till det!
Hur är det med Ankan då?
Allt bra med Ankungen? Går han nu?